DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Terítéken a tankolás és egyéb nyalánkságok

Jövő hétfőn elérkezik az idei F1-es szezon első fontos dátuma, amikor Párizsban összeül a Stratégiai Csoport. Most már tényleg eljött a döntéshozás pillanata a 2017-es szabályokat illetően.

A motorgyártók mostanáig kaptak haladékot arra, hogy előálljanak valamilyen javaslattal az erőforrások költségeinek csökkentését illetően, máskülönben Jean Todt és Bernie Ecclestone veszik kézbe a döntési jogot. A megoldások átbeszélését január 18-án, Párizsban ejtik meg a felek, amely során a sport jövőjét érintő egyéb kérdések is napirendre kerülnek.

A konkrét 2017-es technikai szabályokat - amelyek a sport izgalmasabbá tételét célozzák - még mindig nem fogadták el, így egyre sürgősebb, hogy ennek az ügynek a végére is pontot tegyenek, hiszen ideális esetben a csapatoknak már tavaly tudniuk kellett volna, hogy pontosan milyen kihívásokra kell készülniük két évvel később. Nem kizárt az sem, hogy a felkészülési idő rövidsége miatt egyes tervezett változtatások érkezését 2018-ra időzítik át.

Dppi_00115002_318_1



A BBC értesülései szerint pedig a futamközi tankolás visszatéréséről is szó lesz a hétfői gyűlésen, dacára annak, hogy a téma már 2015 során felmerült, majd néhány részletes felmérés elvégzése után el is vetették azt a csapatok. Persze lehet, hogy a 1994 és 2009 között használatban lévő szabály újbóli előkerülése csak formaság és most véglegesen is elutasítást fog kapni, a brit forrás azonban egy meg nem nevezett bennfentest idéz, aki szerint még mindig nem elveszett ügy, hogy akár már 2017-től visszatérjen a tankolás, amitől legutóbb a költségekre és a veszélyességére hivatkozva váltak meg.

„Minden jól jön, ami kiszámíthatatlanságot okoz. A versenyzés annál már biztosan nem lehet unalmasabb, mint amilyen mostanság olykor lenni szokott. Minden túlságosan klinikai. A csapatok már annyira precízek, hogy folyamatosan olyan versenyeket kapunk, amelyek a kezdetektől fogva kiszámíthatóak” - hangzott az érv.

Egy másik, szintén neve elhallgatását kérő személy azonban ellentétes véleményen van: „Ez is csak egy újabb bumeráng. Sok ötletet kukázunk, amelyek aztán mégis ismét feltűnnek a napirendi pontok között. De ez az egész butaság, én nem látnék bele túl sokat a dologba.”

A hírt aztán valamivel később maga Jean Todt is megerősítette, hangsúlyozva, hogy ő bizony nem látja akadályát a tankolás újbóli bevezetésének.

„Igen, igaz a hír. Ha az embernek kételyei vannak egy bizonyos dolgot illetően - és nekem vannak -, akkor érdemes átbeszélni, helyes-e, hogy nem engedélyezett a tankolás.”

„Tudják, miért tiltottuk be annak idején? A tankoló-berendezések szállítási költsége miatt. De ma már modernebb időket élünk, amikor pontosan tudjuk, hogyan működhetne ez.”

 

Todt szerint az egésznek az anyagi vonzatát is eltúlozzák sokan. „Évi 50 000 euróról beszélünk. Szóval ha jót tesz a show-nak, akkor miért is ne? Támogatom a költségcsökkentéseket, amire ennek minimális lenne a hatása.”

Akárhogy is, remélhetőleg a jövő hét elején már konkrét dolgokat jelent be a Stratégiai Csoport az F1 közeljövőjét érintő változásokat illetően, nem pedig csupán a következő gyűlésük időpontját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: