Max Verstappen szerint a teljes Formula-1-es mezőny feszegeti a határokat, ám mivel bizonyos alkatrészeket – például a padlólemezt – csak szúrópróbaszerűen ellenőrzik a futamok után, sokszor olyanok is megússzák a kizárást, akiknek egyébként illegális volt az autója.
Az autók szabályosságának és azok ellenőrzésének kérdése azok után került fókuszba ismét, hogy az F1-es Las Vegas-i Nagydíj után mindkét McLarent kizárták a túlzottan vékony kopólemez miatt. Ennek volt köszönhető az is, hogy Max Verstappen egészen az idény legvégéig harcban maradt velük a vb-címért.

„Az egy korai karácsonyi ajándék volt számomra” – ismerte el maga a Red Bull-os a Viaplay kameráinak nyilatkozva. „Legalább kicsit izgalmasabbá tette a dolgokat, anélkül nem beszélhettünk volna arról, mennyire szoros az állás Abu Dhabiban. Szerintem pozitív volt ez a Formula-1 számára – és persze nekem is.”
Verstappen ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a McLarenek esete nem számít kirívónak – ahogy egyébként idén másokat is diszkvalifiktáltak hasonló okokból más versenyeken: Lewis Hamilton például Kínában, Nico Hülkenberg pedig Bahreinben járt ugyanígy.
Emellett Charles Leclerc-t és Pierre Gaslyt azért zárták ki Sanghajban, mert túl könnyűnek bizonyult az autójuk, azonban fontos különbség, hogy míg az autók tömegét mindenki esetén lemérik a nagydíjak után, a padlólemez esetén random választják ki az ellenőrzött versenygépeket. Emiatt pedig Verstappen szerint sokan megússzák büntetlenül, hogy valójában illegális az autójuk:

„Természetesen mindig próbáljuk megtalálni a határokat. Mindannyian ezt tesszük. És olykor ezt megúszod… nem mindig ellenőriznek. Úgy gondolom, ha ezt minden futam után ellenőriznék, akkor a mezőny fele határozottan alatta lenne.”
Verstappenhez hasonlóan nemrég Alexander Albon is szóvá tette, hogy nem érzi fairnek, hogy random választják ki, melyik autóknak ellenőrzik a kopólemezét. A négyszeres F1-es világbajnok ugyanakkor nem érzi megvalósíthatónak azt, hogy minden futam után az összes autó minden elemét megmérjék, mivel szerinte túl sok emberre lenne ehhez szükség az FIA részéről.