DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
F1

Verstappen: A mezőny fele szabálytalan lenne

A négyszeres F1-es világbajnok úgy véli, hogy ha minden autót alaposan ellenőriznének minden futam után, sokkal több kizárást láthatnánk.

Max Verstappen szerint a teljes Formula-1-es mezőny feszegeti a határokat, ám mivel bizonyos alkatrészeket – például a padlólemezt – csak szúrópróbaszerűen ellenőrzik a futamok után, sokszor olyanok is megússzák a kizárást, akiknek egyébként illegális volt az autója.

Az autók szabályosságának és azok ellenőrzésének kérdése azok után került fókuszba ismét, hogy az F1-es Las Vegas-i Nagydíj után mindkét McLarent kizárták a túlzottan vékony kopólemez miatt. Ennek volt köszönhető az is, hogy Max Verstappen egészen az idény legvégéig harcban maradt velük a vb-címért.

verstappen-mclaren-vegas-f1



„Az egy korai karácsonyi ajándék volt számomra” – ismerte el maga a Red Bull-os a Viaplay kameráinak nyilatkozva. „Legalább kicsit izgalmasabbá tette a dolgokat, anélkül nem beszélhettünk volna arról, mennyire szoros az állás Abu Dhabiban. Szerintem pozitív volt ez a Formula-1 számára – és persze nekem is.”

Verstappen ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a McLarenek esete nem számít kirívónak – ahogy egyébként idén másokat is diszkvalifiktáltak hasonló okokból más versenyeken: Lewis Hamilton például Kínában, Nico Hülkenberg pedig Bahreinben járt ugyanígy.

Emellett Charles Leclerc-t és Pierre Gaslyt azért zárták ki Sanghajban, mert túl könnyűnek bizonyult az autójuk, azonban fontos különbség, hogy míg az autók tömegét mindenki esetén lemérik a nagydíjak után, a padlólemez esetén random választják ki az ellenőrzött versenygépeket. Emiatt pedig Verstappen szerint sokan megússzák büntetlenül, hogy valójában illegális az autójuk:

verstappen-redbull-abudhabi-1

„Természetesen mindig próbáljuk megtalálni a határokat. Mindannyian ezt tesszük. És olykor ezt megúszod… nem mindig ellenőriznek. Úgy gondolom, ha ezt minden futam után ellenőriznék, akkor a mezőny fele határozottan alatta lenne.”

Verstappenhez hasonlóan nemrég Alexander Albon is szóvá tette, hogy nem érzi fairnek, hogy random választják ki, melyik autóknak ellenőrzik a kopólemezét. A négyszeres F1-es világbajnok ugyanakkor nem érzi megvalósíthatónak azt, hogy minden futam után az összes autó minden elemét megmérjék, mivel szerinte túl sok emberre lenne ehhez szükség az FIA részéről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: