A Scuderia Ferrari 2016-os F1-es konstrukcióját egyelőre nagy bizonytalanság övezi, bár egy korábbi finn sajtóhír arról szólt, hogy az új autót február 19-én vagy 20-án, néhány nappal az első teszt előtt mutatják be az interneten keresztül. Ezt az értesülést a Ferrari cáfolta, valószínűleg azért nem neveznek meg konkrét időpontot, hogy a rendelkezésre álló minden napot az új autóra tudjanak fordítani, és ne kelljen határidő miatt kapkodniuk.
A hallgatás természetesen mindig serkentően hat a pletykákra: a Ferrari nemrég beindított egy visszaszámlálót weboldalán, amely január 18-án jár le. Egyesek szerint ez a dátum a bemutatót jelölheti, de az elmélet igencsak valószínűtlen, hiszen egyetlen csapat sem szokott öt héttel a tesztelés kezdete előtt autót leleplezni, jóval esélyesebb, hogy egy új szponzort jelentenek be.
Az olasz Autosprint lap részleteket tudott meg a 2016-os modellről, mindenekelőtt kódnevét, amely ’667’ lett. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy így hívják majd a legújabb Ferrarit, csupán a projektet takarja a számsor.
Jelentősen módosulnak az autó paraméterei is, a lap beszámolója szerint főként az első felfüggesztés. Keskenyebb lesz továbbá a karosszéria hátsó része, az eddigi kerek orrkúp helyett pedig jöhet a 2015-ben több csapat által használt „rövid orr” – legalábbis az Autosprint a Toro Rossóhoz hasonlítja az új kialakítást.
A Ferrari részt vesz a Pirelli által szervezetett januári gumiteszten is, amivel kapcsolatban Kimi Raikkönent szólaltatták meg néhány hete. „Nem hiszem, hogy részt fogok venni a gyakorláson. Végül is csak régebbi autók lesznek ott. Szerencsére, azt hiszem, Esteban Gutierrez még mindig nálunk van” – mondta a finn. Ha hihetünk neki, a tavalyi tartalékpilóta annak ellenére vezetheti az autót, hogy 2016-ban már a Haas istálló versenyzője lesz. A Ferrarit leszámítva mindegyik csapat bejelentette már tesztfelállását.