DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Adrian Newey megkongatta a vészharangot

A brit sztárdizájner úgy véli, az F1 a vesztébe rohan, ha hagyja, hogy a sportág két részre - Mercedes- és Ferrari-párti csapatokra - szakadjon, emellett örülne egy független motornak is.

A Red Bull körül folyó történések szálait háttérből mozgató Adrian Newey már korábban is hangot adott kritikáinak a sportág jelenlegi irányával kapcsolatban, karácsony előtt például nemes egyszerűséggel azt mondta, hogy a Mercedes és a Ferrari irányítja a sportágat. Véleménye jogosnak tűnhet, hiszen a 2016-ban versenyző 11 csapatból négyet-négyet ők látnak majd el erőforrásokkal - a brit szakember úgy véli, hogy ebben a helyzetben csakis a gyári csapatoknak van esélye a győzelemre, ami rossz hatással van a Forma-1 hírnevére.



„Úgy vélem, a független motor remek választás lenne, mert a privát csapatok is hozzá tudnának jutni versenyképes erőforrásokhoz, sokkal méltányolhatóbb áron” - nyilatkozta Newey a Motorsport.com-nak. „Ha visszatekintünk az F1 történetére, akkor volt a legigazságosabb a versengés, ha a magáncsapatok is versenyképes motorokra tehettek szert, ennek nagyszerű példája pedig a Cosworth DFV-je volt.”

„Sokkal jobb árban lehetne őket megkapni, ami szerintem ugyanolyan fontos, mint hogy valaki versenyképes motorokkal versenyezzen. Jelenleg úgy állunk, hogy a Mercedes és a Ferrari egyik ügyfele sem kap olyan motorokat, mint a gyári csapat, ebben a helyzetben pedig csak egy gyári Mercedes, vagy egy gyári Ferrari nyerhet versenyeket, és világbajnokságot - szerintem nem ilyennek kell lennie az F1-nek” - mondta Newey.

A független motorok legnagyobb rákfenéje, hogy hogyan lehet kiegyenlíteni teljesítményüket a V6-os turbókéval, de Newey amondó, hogy ez az izgalmak felkorbácsolásával járna, mert különböző pályákon, az egyes motorok más és más teljesítményt nyújtanának.

„Nagyon könnyű olyan versenyképes motorokat előállítani, melyeket nem kötnek meg a jelenlegi szabályok. Ekkor lehet elgondolkozni azon, hogyan lehet kiegyenlíteni a független és gyári erőforrások között lévő különbséget. Úgy vélem, ez izgalmas is lehet, hiszen lehetnek olyan versenyek is, ahol a független motorok teljesítenek jobban. Máshol gyengébbek lennének, de az általános vélekedést figyelembe véve ez lenne kielégítő, mert különböző győzteseket ünnepelhetnénk különböző versenyeken” - tette hozzá a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: