DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nem talál magának tesztautót a Pirelli

A gumicég egy olyan F1-es gépet keres, amellyel 2017-es abroncsait tesztelheti, a csapatok azonban féltékenyek, hogy egy riválisuk ezzel előnyt szerez. Akár 10 éves konstrukció is szóba jöhet.

A 2017-es szezontól fogva radikális szabályváltozások jönnek a Formula-1-ben, amelyek az aerodinamika mellett az abroncsokat is érintik, az első és hátsó gumik is szélesebbek lesznek a jelenlegieknél, ezzel nagyobb tapadást és alacsonyabb köridőket biztosítva. Az említett időszaktól kezdődően érvényes gumibeszállítói tendert megnyerő Pirelli számára fontos, hogy minél hamarabb elkezdhesse tesztelni az új abroncsokat, jelenleg azonban nem áll rendelkezésére olyan autó, amellyel ez megvalósítható lenne.

Mivel az új – és egyelőre nem is végleges – szabályokhoz illeszkedő tesztautó megépítése túl költséges lenne, egy korábbi F1-es gép kölcsönzése az egyedüli lehetőség. Félő azonban, hogy a kiválasztott csapat előnyhöz jutna, még akkor is, ha a tesztelésre használt autó valószínűleg több éves konstrukció lenne.



„Ideális esetben májusban el szeretnénk kezdeni a tesztelést, hibrid járművet szerezni azonban szinte lehetetlen volna” – mondta Paul Hembery, az olasz cég motorsportfőnöke. „Az egyes csapatoktól szerzett információk alapján arra jutottunk, hogy vannak olyan autók az elmúlt évekből, amelyekkel reprezentatív adatokat tudnánk gyűjteni. A felfüggesztés geometriáján változtatni kellene, de az aerodinamikai terhelést illetően tudnánk megoldást találni. Az autó azonban nem érne semmit, ha 10 évnél idősebb.”

A Williams műszaki igazgatója, Pat Symonds azon a véleményen van, hogy a tesztelésben részt vevő csapat mindenképpen előnyhöz fog jutni. „Nem számít, hogy ki csinálja, ki kell jelenteni, hogy előnyt szerez vele. Úgy gondolom, ennek a bizonyítéka az, amikor a Lotus végezte a fejlesztési munkát a Pirellinek. Néhány évig versenyképes autójuk volt. Amikor aztán már nem volt ilyen szerepük, vesztettek a teljesítményükből. Ez csak közvetett bizonyíték, de arra utal, hogy előnyöd származik belőle, ha ott van az autód. És ki engedhetné ezt meg magának? A Ferrari, Mercedes és Red Bull, senki más” – tett Symonds arra is tippet, melyik csapat láthatja el a tesztelő szerepét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: