A Ferrari a sportban betöltött szerepe és hagyományai révén kapott vétójogot az FIA-tól, amellyel bármikor élhet a Formula-1 jövőjét és szabályait firtató kérdésekben. Amikor legutóbb 2013-ban újratárgyalták a vétójoguk kérdését, még a mezőny összes csapata támogatta azt, mostanra azonban már nem mindenki biztos benne, hogy ez volt a helyes döntés.
Az olaszok ugyanis szembementek az FIA azon javaslatával, amely nagyjából a felére csökkentette volna a hajtásláncok csillagászati árát az ügyfélcsapatok számára. A Nemzetközi Automobil Szövetségnek így most új alternatíva után kell néznie, és egy független, a jelenlegivel párhuzamosan futó motorformula bevezetésén fáradozik.
A Red Bull és a Toro Rosso eközben továbbra is erőforrást keresnek a következő szezonokra, és a Ferrari döntése az ő fennmaradásért folytatott küzdelmüket sem segíti. Horner szerint a jelenlegi helyzet rámutat a vétójog rendszerének buktatóira.
„Amikor újra el kellett fogadni a vétójogukat, biztonságosabbnak tűnt, ha a Ferrari rendelkezik ilyennel. Tulajdonképpen ez akkor védelmet jelentett a csapatoknak” - nyilatkozta a Red Bull csapatvezetője a Motorsportnak. „A Ferrari azonban felépítésében ma már nagyban különbözik attól, amilyen akkor volt, ami rávilágít arra, hogy a vétójoggal való rendelkezés visszafelé is elsülhet.”