Az 1992-es bajnok kedveli ugyan a Formula-1 jelenlegi korszakát, de mégis hiányérzetet hagy benne, hogy a mezőny létszáma nem lépi túl a 20 autót. Az elmúlt évek során két csapat is megszűnt, és bár jövőre a Haas érkezésével 22-re nő a lista, a sport hosszú évek óta krónikusan szenved a csapathiánytól. Legutóbb 1994-ben állt 26 autóból a mezőny.
„Noha a jelenlegi éra fantasztikus az autók fejlődése, a pályák és még számos tényező miatt, az viszont nem túl jó, hogy nincs már 36-40 autó, amelyek a rajtrács 26 helyéért versengenének a kvalifikáción” - merengett el a régi időkön Mansell a Motorsport.com-nak nyilatkozva. „Nem teljes a rajtrács, ezáltal pedig szegényesebb a versengés. Emiatt pedig a jelen korszak elmarad az elmúlt évtizedektől.”
„Persze ez nem a versenyzők hibája, csupán a körülmények alakultak így. De szerintem ha maximális lenne a mezőny létszáma a rajtrácson, és többen harcolnának foggal-körömmel a helyezésekért, az emberek nagyobb érdeklődéssel figyelnék a történéseket. Több csapatra van szükségünk, és több motorgyártóra is.”
A brit bajnok a 2017-re tervezett új szabályok képében egy másik forrást is lát az izgalmak fokozására. Szerinte a megnövelt leszorítőerővel és szélesebb gumikkal fogunk csak igazán látványos versenyzést látni.
„Óriási lesz” - vetítette előre. „Onnantól kezdve szerintem a legjobb versenyzők még jobban ki fognak magasodni a többiek közül. Nagyobb hangsúlyt kapnak a képességeik, és még inkább a személyiségük, ami a késői fékezésben és az eltérő ívek választásában nyilvánulhat meg. A szélesebb gumik ugyanis különféle útvonalakat is lehetővé tesznek a kanyarokban. A jelenlegi keskenyebb abroncsokkal csak egyetlen hajszálvékony ideális ív létezik.”