Az F1-es mérnökök kifejtették korábban, hogy a 2200 méteres tengerszint feletti magasság milyen befolyással lesz a motorokra Mexikóvárosban, de még ennek ellenére is valószínű, hogy komoly sebességeket fognak elérni az autók a célegyenes végén. Eddig Monza egyedüli pályaként tartotta a modern kori Forma-1 sebességrekordjait, de több csapat szakembere is úgy véli, akár már most megdőlhetnek az ott felállított csúcsok.
„Az autók nagy leszorítóerővel fognak futni, de szinte biztos, hogy Monzához hasonló végsebességeket fogunk látni” - nyilatkozta Eric Boullier a Motorsport.com-nak. „A ritkább levegő miatt kisebb lesz a leszorítóerő, mintha tengerszinten lennénk, ezért pedig elég komoly végsebességeket láthatunk a célegyenesben. Szintén a ritkább levegő lesz az oka annak, hogy kevésbé tudjuk hűteni a szükséges elemeket, mintha alacsonyabban lennénk” - tette már hozzá Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója.
A Mercedes fő versenymérnöke, Andrew Shovlin elmondta, hogy a mexikói pálya extrém kihívást jelent majd a motoroknak.”Mexikó komoly kihívásokat támaszt majd a Petronas Sytium motorolaj elé” - nyilatkozta a brit csapata üzemanyagpartnerének futamelőzetesében. „A magasság miatt kevesebb a hűtés, így ez extrém pályának számít - ez lesz a legnagyobb problémánk a hétvégén.”