A motorcsere miatti tízhelyes hátrasorolás következtében csak a mezőny utolsó régiójában foglalt helyet a rajtrácson Kimi Raikkönen, ám a 2007-es világbajnok remek rajtot produkált a vizes aszfalton kezdődő austini verseny elején. A ferraris a későbbiekben is kifejezetten harciasnak tűnt, kiváló csatákat vívott többek között a Toro Rosso ifjoncaival. Az erős teljesítmény azonban végül nem párosult eredménnyel, Raikkönen ugyanis a már gyakorlatilag felszáradt pályán ráhajtott egy vízfoltra, így a falban találta magát, s bár akkor még folytatni tudta a körözést, végül mégis kiállni kényszerült.
A két héttel ezelőtti, oroszországi utolsó körös ütközéssel ellentétben a finn ezúttal vállalta a felelősséget: „Sajnos ez az én hibám volt. Nagyon csúszós volt ott a pálya, és nem láttam rendesen, hogy ott van egy vízfolt, így elment az autó hátulja” – olvashatók Raikkönen szavai az autosport.com oldalon.
„Nem volt elég bukótér azon a részen, így azt gondoltam, rendben lesz, ha oldalról találom el a falat. Ezután viszont beragadtam a reklámtáblába, ezért keményen kellett manővereznem a kormánnyal, hogy leszedjem az első kerékről, de végül sikerült kikecmeregnem. A fékcsatorna azonban megsérült, így az első fék túlmelegedett, amikor kimentem, ezért végül ki is kellett állnom, mielőtt elfogyott volna.”
Raikkönen természetesen csalódott volt az újabb nullázás mellett, a Ferrari tempójával azonban elégedett volt, amire Sebastian Vettel dobogója is okot adott: „Jó autónk volt ilyen körülmények között, és ezzel a kis sérüléssel is jónak éreztem a száraz pályán. Nem ideális ez a végkifejlet, de úgy vélem, elégedettek lehetünk a géppel, szóval remélhetőleg a következő futamot hiba nélkül teljesíthetjük, és akkor az eredmény is jönni fog.”