Az előírások jelenlegi is úgy szólnak, hogy minden istállónak az adott év kezdetén hitelesített motorszabvánnyal kell versenyeznie a szezon során, így a gyártók kötelesek legalább a februárban rendelkezésre álló egységekkel ellátni partnereiket. Ez alól idén a Manor kapott kivételt a csapat anyagi helyzete és késői felélesztése miatt.
A mezőny tagjai azonban elkezdték mérlegelni annak lehetőségét, hogy elsősorban a költségcsökkentés jegyében egy évvel korábbi motorok adásvétele is lehetségessé váljon, amelyhez az ügyfelek alacsonyabb áron juthatnának hozzá.
Úgy tűnt, hogy ez egy váratlanul bajba jutott csapat jövőjét is megmenti, hiszen a Toro Rosso a Renault-val való szakítás után erőforrás nélkül maradt, és a Ferrarival már közel is kerültek a 2015-ös motor használati jogához, mivel a maranellóiak az aktuális termékeiket nem szívesen adnák oda az energiaitalosoknak, ráadásul ez a gyártási folyamatra is terhet helyezne. Nemrég azonban olyan hírek is napvilágra kerültek, melyek szerint a Red Bull éppen ellene van az egy évvel korábbi motorok használatának, mivel ezzel próbálnák rávenni a Ferrarit arra, hogy nekik is csak a legfrissebb specifikációt adhassák - ha adnak egyáltalán.
A Motorsport Világtanács mindenesetre pontot tett az ügy végére, hiszen a szerdán kiadott közleményében egyértelműsítette, hogy a 2016 és 2020 közötti időszakban továbbra is csak az adott évi homologizáción átesett hajtásláncokat szerelhetik autóikba a csapatok. Ezt a szabályt pedig 2016-ra már csak akkor lehet feloldani, ha a mezőny tagjai egyhangúan szavazzák meg - az azonos álláspont pedig olyasvalami, ami nem tartozott a csapatok erősségei közé az elmúlt években.
A történetnek viszont még nincs teljesen vége, hiszen a motorgyártók és az FIA képviselői e hét csütörtökjén tartanak megbeszélést, amelyen még előfordulhat, hogy előrukkolnak egy olyan megoldással, amely segítene egyes csapatok jelenlegi motorhelyzetének javításában, és esetleg elősegítheti a szabály utólagos módosítását.