2017-től kezdődően szélesebb abroncsok jönnek az F1-be, ezzel is csökkenteni szeretnék a köridőket körülbelül 5-6 másodperccel. Az eredeti terv alapján az első gumik 325 mm, a hátsók pedig 425 mm szélesek lettek volna, azonban nemrégiben mindkét értéket 25 mm-rel csökkentették. A Pirelli természetesen alaposan fel szeretne készülni a változásokra, ezért összesen hat, háromnapos tesztet kért a 2016-os évre.
Paul Hembery, a gyártó motorsport-igazgatója elmondta, meg kell bizonyosodniuk arról, hogy jól dolgoznak, illetve hogy megfelelően zajlanak az előkészületek a változásra, így a top csapatokat és versenyzőket vonnák be a tesztelésbe. Habár valószínűleg nem lesz könnyű megállapodni erről a keretről, a paddockban valamennyien egyetértenek abban, hogy valóban szükség van a gyakorlásra a Pirelli számára.
„A Stratégiai Csoport részéről megértést látok erre vonatkozóan, különben lehetetlen lenne elvégeznünk a munkát. Azt is elfogadják, hogy magas minőségű tesztelésre van szükségünk ahhoz, hogy azt adjuk majd, amit kértek. De az általános megoldás erre elég komplex, mert még nem fektettük le a szabályokat. A kérdés, hogy használhatjuk-e majd az akkori autókon, a módosítottakon, vagy egy teljesen más versenygépet küldünk pályára. Számos kérdőjel van ezzel kapcsolatban, de menni fog.”