Lewis Hamilton párszáz méter alatt lerendezte az ügyet Suzukában, hiszen a második rajthelyről jobban rugaszkodott el Rosbergnél, így az első kanyarokra a belső ívre került, és viszonylag könnyen kiszoríthatta a németet a pályáról. Wolff szerint azonban Hamiltonnak nehezebb dolga lett volna, ha riválisának motorja is maximális teljesítményen működik - hiszen nem így történt.
„Az elrugaszkodás pillanatában mindkét autó kiválóan mozdult, de Nicónak volt egy kis gondja a túlmelegedett erőforrás miatt egy néhány másodpercig, így nem rendelkezett ugyanazzal a motorerővel, mint Lewis” - mondta az osztrák vezető. „A hőmérséklet miatt csökkent le egy kicsit a teljesítmény, de nem tudjuk, hogy mennyi köze volt ennek előidézésében a versenyzőnek. Ez mindenesetre hatással volt rá az 1-es és a 2-es kanyarban.”
A Mercedes két sztárjának a 2014-es évhez képest viszonylag kevés fej-fej melletti csatája volt még idén, és Wolff célzott is arra, hogy növesztett néhány ősz hajszálat, miközben azt figyelte, hogy versenyzői hogyan teljesítik a rajt utáni visszafordítót.
„Nem hiszem, hogy arról kellene beszélnünk, hogy mennyire voltak kemények egymással. A versenyzőnek mindig nagyon nehéz a dolga, ha a csapattársa ellen kell harcolnia. Mindkettőjük számára rizikós helyzet volt, hiszen Lewis alulkormányzottsággal szembesült, így a külső ív felé sodródott. És egyébként is necces, ha két autó egymás mellett érkezik a 2-es kanyarba” - mutatott rá.
A futam után Rosberg utalt arra, hogy az autóját befordítani nehezen tudó Hamilton kissé túl optimista volt, hiszen úgy fogalmazott, hogy ő maga „az ütközés elkerülése érdekében” volt kénytelen szélesen fordulni a 2-es kanyarban, aminek következtében aztán Sebastian Vettel és Valtteri Bottas is elhúztak mellette.