Csalódottsága természetesen érhető, hiszen az elmúlt nyolc verseny mindegyikét az első helyről kezdhette meg, és olyanra már több mint egy éve, a 2014-es Magyar Nagydíjon volt példa, hogy ne kerüljön az első rajtsorba - akkor motorhibája miatt indult a mezőny végéről. Ahogyan mindig, most is mindent próbált kihozni a W06-osból, de ez csak az ötödik helyre volt elég, több, mint 1,4 másodpercre a pole-pozíciótól…
„Nem igazán tudom, min csúsztunk el, de gratulálok az élen végző srácoknak” - nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. „Hogy őszinte legyek, ez a csata izgalmas, hiszen most először kezdtünk úgy egy időmérőt, hogy többet próbáltunk meg kihozni az autóból, mint amennyit lehetséges - ennek következtében pedig többet is hibáztunk.”
„Végig nagyon küzdelmes volt, de ezek a gumik valahogyan nem működtek az autóinkon” - világított rá a problémára Hamilton. „Nagyon kellemetlen volt: ugyanúgy melegítetted fel a gumikat, mint a többiek, ugyanúgy hajtasz a felvezető körön, mint a többiek. Aztán amikor befejezed a gyorskörödet, látod, hogy valaki egy másodperccel van előtted. Eléggé furcsa a helyzet.”
Hamilton azt is elmondta, hogy mindkét szett abronccsal problémájuk akadt, viszont kétségbe vonta, hogy a monzai guminyomással kapcsolatos ügyködésnek bármilyen köze lenne a lemaradásukhoz. „Még mindig a győzelem a célunk, de ezen a pályán nagyon nehéz lesz az előzés. Különösen a Red Bullok esetében, akik nagyon gyorsak voltak a hosszú etapok során… ez van. Olyan keményen fogunk harcolni, ahogyan csak lehet, de nem hiszem, hogy találnák valamit ez alatt az egy nap alatt. Ha mégis, annak nagyon örülnék.”