Hamarosan eldől, hogy melyik cég, a Pirelli vagy a Michelin lesz a Forma-1 hivatalos gumiszállítója 2017-től, de a Sky Sports szerint a színfalak mögött szinte már meg is történt a megegyezés a sportág jelenlegi partnerével. Ez azonban nem elég Paul Hembery csapatának - eddig úgy tűnt, a Pirelli lojális partnerként bármit megtesz, amit a szabályalkotók kérnek, de van egy határ, ahol a márkaimázs többet ér, mint az F1 vezéreinek szava.
A gumigyártó ugyanis jelentősen megnövelt tesztnaptárat szeretne, főleg azért, hogy a 2017-re tervezett szélesebb abroncsokat megfelelően ki tudják ismerni bevetésükig. „Sokféle eleme van a további F1-es szerepvállalásunknak, a tesztelés pedig egyértelműen közéjük tartozik” - nyilatkozta Paul Hembery a Sky Sportsnak. „A legtöbben nem is veszik észre, hogy egyáltalán nem tudunk tesztelni - nem próbálhatjuk ki termékeinket egy 10 éves autóval.”
„Ez nonszensz, különösen annak tükrében, hogy meg akarják változtatni az első és hátsó gumik szélességét. Sok gyakorlásra van szükségünk, mindezt toppilótákkal az autó volánja mögött. Azért van rájuk szükség, hogy belelássanak a munkánkba. Azt kérték tőlünk, hogy tanúsítsunk egy bizonyos hozzáállást, de ehhez pilóták részvételére is szükség van.”
A Pirelli abroncsai folyamatosan kereszttűzben vannak, egyszer azért, mert túl konzervatívak, máskor pedig azért, mert túl gyorsan kopnak. Legutóbb Sebastian Vettel intézett kirohanást az olaszok felé, Monzában viszont maga Bernie Ecclestone szólította fel a versenyzőket, hogy a nyilvánosság előtt ne kritizálják a gumikat. A Pirelli a spái „fiaskót” követően megköszönte a csapatok együttműködését, majd hozzátették, hogy szükség van szezon közi tesztekre már 2016-ban is - tudniillik a csapatok felkészülését mindössze két, négynapos gyakorlás fogja majd szolgálni - az évad kezdete előtt.
„Abban az esetben, ha 2017-től is itt folytatjuk majd, 2016 kulcsfontosságú lesz az új méretű gumik fejlesztéséhez” - mondta Hembery. „Szélesebb gumikat akarnak bevezetni 2017-re, így már jövőre meg kell bizonyosodnunk róla, hogy jó úton járunk-e. Ezért nem olyan gyakorlásokra van szükség, mint az elmúlt két évben, hanem kimondottan abroncstesztekre. Ezt a tervet már az FIA előtt is megszellőztettük - ha megújítjuk F1-es programunkat, új tesztfolyamatra van szükségünk a 2017-es szezonra.”