DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 15. szombat
F1

Nem kell új Renault-motor a Red Bullnak?

A franciák egyszerre vetik be összes zsetonjukat, várhatóan Austinban. A fejlesztésre hosszú ideje várnak – azonban lehet, hogy a Red Bull nem is fogja használni, miután elérhetővé válik.

A Renault eltérő motorfejlesztési stratégiát alkalmaz, mint a többi gyártó: a Ferrari és Honda kisebb adagokban használja el zsetonjait, a Mercedes Monzában bevetette az összest. Hozzájuk hasonlítható a Renault megoldása: ők azonban 12 zsetonnal rendelkeznek, a legtöbbel mindenki közül, ezeket pedig egyszerre, az USA Nagydíjon akarják felhasználni (korábban az Orosz Nagydíj tűnt reális időpontnak). A tartalékolás célja az volt, hogy a Renault már a 2016-os szezonra való felkészülést segítse az elúszott idei évad helyett.

A motorsport.com azonban Christian Hornerre hivatkozva arról ír, lehetséges, hogy a Red Bull a régi motornál marad akkor is, amikor az új elérhetővé válik.

„Ez is egy lehetőség, ami a frissítés értékén múlik. Azt kell kiszámolni, hogy a teljesítménynövekedés megéri-e a rajtpozíciókból fakadó hátrányt” – magyarázta Horner, utalva arra, hogy az új specifikáció motorcserét, az pedig hátrasorolást von maga után. Austinnal kezdődően már csak négy verseny marad a naptárból, legalább az egyiket pedig hátulról kell megkezdeniük, ha a fejlesztés az autókba kerül. Ha az új motor nem megbízható, akkor minden bizonnyal többet is.



„Ricciardo kocsijába mindenképp muszáj lesz egy új motort betenni” – folytatta Horner. A Red Bull dupla motorcserét hajtott végre Monzában, az ausztrál egyik új erőforrása azonban a szabadedzésen felmondta a szolgálatot. Míg Kvjat két motorjával talán kihúzhatja a szezon végéig, Ricciardo egyetlennel aligha. „Ez az új lehet a friss specifikációjú is, ha megbízható. Pillanatnyilag sok munka folyik a háttérben, hogy az legyen. A helyzetünk nem túl jó, de meg kell birkóznunk vele, és versenyről versenyre fogunk haladni.”

A Red Bull-lal ellentétben a második csapat, a Toro Rosso vezetője meg van győződve arról, hogy ha az új motor előnyt jelent, megérné büntetést összeszedni Austinban. „Természetesen ha az új specifikáció sokkal jobb, mint a jelenlegi, be fogjuk vállalni az újabb büntetést, mivel a lehető legjobb teljesítményre van szükségünk, és ezt az előnyt is meg kell ragadnunk” – mondta Franz Tost. „Austin után Mexikó jön, ahol egy hosszú egyenes van, csakúgy, mint Sao Paulóban. A lehető legjobb motorra van szükségünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: