A Red Bull jövő évi motorhelyzete már hónapok óta bizonytalan, miután kiderült, hogy a 2016 végéig szóló kontraktusuk ellenére is már idén szakítani akarnak a Renault-val a francia erőforrások V6-os korszakban mutatott gyengélkedése miatt.
Már Spában is felreppentek olyan hírek, miszerint a négyszeres bajnokcsapat átnyújtott egy dokumentumot a Renault-nak, amelyben a szerződésük megszüntetését kéri, az Olasz Nagydíj után pedig a hiteles forrásnak számító Autosportnak is tudomására jutott ez, ami azt jelenti, hogy a két fél biztosan nem fogja folytatni a közös munkát 2016-ban.
Mindez persze a Renault jövő évi helyzetét még nem oldja meg, hiszen arról továbbra sem született döntés, hogy a Lotus megvásárlásával visszatérnek-e gyári csapatként jövőre. Noha a tárgyalások már hosszú ideje zajlanak Enstone-nal, az Autosport szerint még mindig elképzelhető, hogy a franciák mégis az F1-ből való teljes kivonulás mellett döntenek - hiszen pusztán motorpartnerként maradni semmiképpen sem akarnak -, amivel nehéz helyzetbe hoznák a sportot, hiszen ebben az esetben a Ferrarinak és a Mercedesnek kellene ellátnia a mezőny nagy részét.
A Renault-val való szakítás után a Red Bull számára sincs más rövid távú lehetőség, mint a fenti két gyártó közül választani. Noha a Mercedesszel hozták őket szóba az utóbbi időben, ám egy másik forrás, a német Bild Monzában úgy értesült, hogy a stuttgartiak döntöttek, miszerint mégsem fogják erőforrásaikkal ellátni az osztrák csapatot, amely saját motorjaikkal szerelve jövőre legfőbb riválisukká válhatna. A Red Bullnak így a Ferrarihoz való visszatérés maradt egyetlen reális lehetőségként, és Monzában már tárgyaltak is egymással a felek, amelynek tétje immár az volt, hogy jut-e egyáltalán erőforrás az energiaitalos alakulatnak (na meg fiókcsapatának, a Toro Rossónak) a 2016-os szezonban. A riválisok érdeke is, hogy segítsék a sportban való maradásukat.