DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Red Bull: Sok szék között a pad alá?

Könnyen lehet, hogy az elmúlt évtized egyik legmeghatározóbb F1-es csapata addig vár egy új motorpartneri szerződés megkötésével, amíg komoly hátrányba kerül a többiekkel szemben.

Kemény idők várhatnak a Red Bullra, ha a közeljövőben nem határoznak arról, melyik istálló látja el motorokkal őket a 2016-os szezontól kezdődően. A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff a minap Brisighellában úgy nyilatkozott, hogy eddig nem igazán (magyarul: nem) mérlegelték a kapcsolat előnyeit, miközben úgy véli, a Red Bull akár hátrányt is jelenthetne számukra - ő az eltérő filozófiákat emelte ki, de minden bizonnyal a fenyegetettség lehet a fő ok, ugyanis senki sem szeretné a Brackley-Brixworth-Stuttgart-tengelyen, ha az Mercedes-motoros Red Bulltól szenvednének folyamatosan vereséget.



Minden bizonnyal ugyanilyen megfontolásból a Ferrari is tétovázni fog, annak ellenére, hogy a maranellóiak elnöke, Sergio Marchionne korábba felajánlotta csapata segítségét, még akkor is, ha ezzel megerősítené egyik legfőbb riválisát. A Red Bull viszont attól tart, hogy ha az ágaskodó lovacska virítana a motorjaikon, azzal egyértelműen ügyfélcsapattá válnának, amit senki sem szeretne Milton Keynes-ben. A csapat egyébként már egy évig használt Ferrari-motorokat, 2006-ban, hogy a következő évtől már a Renault csomagját használják, a Toro Rossókban pedig 2007-től 2013 végéig dübörögtek a vörösök erőforrásai.

A Mercedes és a Ferrari mellett egyedül a Honda merülhet fel lehetőségnél, de a McLaren valószínűleg mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy megtartsa kényelmes gyári státuszát, és egyelőre a japánok is csak egy gárdára kívánnak koncentrálni. Az utolsó mentsvár egy külső gyártó F1-es programja lehetne, de a korábban emlegetett Audi/Volkswagen egyelőre távol tartja magát a sportágtól, másról pedig nincsen hír - ráadásul ha egy új gyártó most kezdene F1-es motorokat tervezni, 2018 előtt biztosan nem tudnának csatlakozni, okulva a Honda példáján.

Christian Horner mindenesetre azon a véleményen van, hogy itt az ideje a tettek mezejére lépni. „Úgy gondolom, komoly károkat okozhatunk magunknak, ha nem javítunk a jelenlegi helyzetünkön” - idézte a britet az F1i.com. „Korábban hallottuk Dietrich Mateschitz nyilatkozatait, és fontos, hogy komolyan vegyük őket. Szeretnénk tudni, hogy mik a Renault tervei a jövőt illetően, hogy ez mivel jár, hogy csapatként indulnak-e, vagy maradnak motorszállítók. Az biztos, hogy versenyképes motorra van szükségük, különben ki fognak szállni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: