Amíg korábbi csapattársa, David Coulthard egyetért Sebastian Vettel múlt vasárnapi kirohanásával, addig a McLaren exkoordinátora, Jo Ramirez nem örült a helyzetnek - a kilencvenes évek végének nyerő kombinációjából ezúttal a világbajnok, Mika Hakkinen szólalt meg az esettel kapcsolatban - és a skótnak adott igazat. 1998 és 1998 bajnoka saját bőrén tapasztalta, hogy milyen érzés, ha nagy sebességnél kicsúszik az irányítás a pilóta kezei közül.
„Meg tudom érteni, hogy egy pilóta miért reagál hevesen egy ilyen szituációban, különösen Spában, amely nagyon gyors, és egy defekt mindig veszélyforrást jelent” - írta a finn a Hermes-nek írt blogjában. „Emlékszem egy tesztre 1997-ből, a McLarennel, amikor az Eau Rouge után, 330 km/h-s sebességnél hirtelen eltört alattam a felfüggesztés” - mondta Hakkinen, aki karrierje legsúlyosabb balesetét éppen egy defekt miatt szenvedte el, 1995-ben, az Ausztrál Nagydíj edzésén.
„Amikor ekkora sebességnél ilyen történik, azt nem lehet könnyen elfelejteni. Egy versenyző képességeinek nyolcvan százalékát a mentális erősség adja. Ha ez csorbát szenved, az önbizalom fogyatkozni kezd, ami a köridők gyengülésében fog megmutatkozni” - tette hozzá. Bár Hakkinen bajnoki címeit a ’95-ös bukás után szerezte, sokan nem csak a kiégésnek tulajdonítják visszavonulását, hanem annak is, hogy a 2001-es Ausztrál Nagydíjon történt balesetét amolyan égből jött vészjelzésnek fogta fel.