DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

"Könnyű vezetni az autókat? Akkor próbáld ki!"

Felipe Massa szerint egyáltalán nincs igazuk a kritikusoknak, sőt, a mérnököktől kapott információk megfelelő mértékűnek tartja annak megfelelően, hogy milyen sok mindenre kell figyelni egy F1-es autóban.

A brazil versenyző az F1 Racingnek adott interjút, amelyben saját, és csapattársa jövője mellett az F1-es gépeket jelenleg övező mizériáról is beszélt. Massa nemrég azt mondta, hogy hamarosan bejelenthetik, hogy hosszabbít a Williamsszel – ezt mostani nyilatkozatában is megerősítette. „Nem látok okot rá, hogy ne így legyen. Nagyon szeretek ennél a csapatnál dolgozni, és úgy érzem, hogy tisztelnek. Pihentnek érzem magam, amellett, hogy remek eredményeket értünk el – opciónk van a következő évre, így minden a folytatás mellett szól.”

Massa korábban nyolc éven keresztül volt a Ferrari pilótája, többnyire világbajnokok csapattársaként. Kimi Raikkönen egyre inkább tűnik motiválatlannak Sebastian Vettel mellett, a brazil pedig átérzi a helyzetét. „Nem lehet könnyű neki. Hiába mondja mindenki rá, hogy ’Jégember’, nyomás alatt van, ami az eredményein is megmutatkozik. Nagyon nagy tehetség, csak nyugodt környezetre van szüksége ahhoz, hogy jól teljesítsen. Mindenki tudja, hogy sokkal jobb is lehetne, de nehéz olyan csapatban versenyezni, amely más pilóta után nézelődik.



A finn helyére szinte kivétel nélkül mindenki Valtteri Bottast, Massa csapattársát vizionálja – a 34 éves pilóta azonban nem tudja, hogy kié lesz az a bizonyos ülés. „Valtteri az egyik legjobb a piacon, de ne felejtsük el, hogy opciója van a következő évre a Williamsszel. Már korábban is megmutatta, hogy elég tehetséges ahhoz, hogy egy topcsapatban versenyezzen. Ezért nem túl meglepő, hogy kapkodnak utána, viszont nem tudom, hogy mi lesz vele.

A jelenlegi Forma-1 egyik legnagyobb kritikája, hogy az autókat könnyű vezetni, Massa viszont nem ért egyet panaszkodókkal. „Inkább ki kellene próbálni őket – nem igaz, hogy könnyűek. Talán a tv-ből annak tűnik. Amikor 2008-ban még érvényben volt a tankolás, fizikailag is érezhető volt, hogy egyre könnyebb vele bánni. Most csak öt másodperccel lassabbak vagyunk a sok üzemanyag miatt, de egyáltalán nem lett könnyebb.”

Massa azt az érvet is elutasítja, hogy a versenyzők túl sok információt kapnak a mérnökeiktől. „Nagyon komplikált autókat vezetünk, és minden információra szükségünk van. Nagyon sok dolgon kell változtatunk a kormányon, többször olyanokon is, amelyekről fogalmunk sincs, hogy micsodák! Ezért kell annyit beszélnünk a mérnökökkel, amíg az autóban vagyunk.”

A brazil versenyző F1-es éveiből már kevesebb van hátra, mint amennyi mögötte, ezért már a száguldó cirkuszon túlra is kacsingat. „A sportautók a legjobbak az F1 után – olyanok, mint az F1-es autók, csak zárt pilótafülkével. A Forma-1 után még mindig szükségem lesz a mókára, és hogy komoly technológiával felszerelt autókat vezethessek, így talán el fogok rajta gondolkodni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: