DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Fogyó egységek: Ki hogy áll motorokkal?

A szezon felén túl összegezhetjük, melyik F1-es motorgyártó milyen munkát végzett megbízhatóság terén – a Sauber lehet, hogy gyengébb motort kap a Scuderiánál, de ők megúszhatják büntetés nélkül az évet.

A Magyar Nagydíjat követő nyári szünet jó alkalmat kínál arra, hogy kissé összegezzük, mi a helyzet az erőforrásegységek felhasználása terén. A hungaroringi versenyhétvégére kevesen döntöttek úgy, hogy új elemeket szerelnek be, hiszen ez a pálya az utána következő kettőhöz képest jóval kevésbé veszi igénybe az erőforrásokat, így bölcsebbnek látszott megtartani a friss egységeket Spára és Monzára.

A McLaren jelentette a kivételt, akik a szabálymódosítás értelmében egy plusz erőforrást „ingyen” felhasználhattak, s ezt meg is tették, mivel a pálya természetéből fakadóan itt jobb esélyük volt pontot szerezni, mint a legtöbb másik helyszínen. Az eredmény azóta megmutatta: jól gondolkodtak. Ezzel természetesen továbbra is fölényesen „vezetik” a felhasznált elemek listáját, a magyar hétvégén rajtuk kívül mindössze néhány másik versenyző volt, aki egy-egy részegységet cserélt, egyedül Robert Merhinek kellett a fél erőforrást kidobnia, amivel a büntetés szélére került.

verstappen_austr



A szezon felénél már az is látszik, kik lesznek (legalábbis lehetnek) azok, akik büntetés nélkül végig tudják csinálni az idényt. A négy Mercedes-motoros csapatnál minden esély megvan rá, hogy a versenyzők egyike se kapjon csere miatti büntetést. Rajtuk kívül a Saubernél állnak a legjobban, mások esetében nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy büntetés nélkül jussanak el az év végéig, hiszen a felhasználható négy egységből a legtöbben már legalább a harmadikat „tapossák”.

A Formula1Blog.com című honlap egyébként azt is összegyűjtötte, hogy átlagosan hány kilométert tudnak teljesíteni az egyes gyártók egyes részegységei. A Mercedes természetesen kimagasló eredményeket mutat, de a Ferrari második helye is megkérdőjelezhetetlen, leszámítva a vezérlőegységet, melynek élettartama még a Renault-éval sem tudja felvenni a versenyt. A franciák esetében a belsőégésű motor a gyenge láncszem, mely inkább a Honda értékei felé közelít, mintsem a Ferrarihoz...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: