Az egyesek szerint ismét túl konzervatívan választó Pirelli a lágy és a közepes keverékeket szállította a Hungaroringre, ám már a pénteki edzések során kiderült, hogy a keményebb abroncsok lényegesen, bizonyos körülmények között akár két másodperccel is lassabbak a lágyaknál. Mivel mindkét változat kellően tartósnak bizonyult, a csapatok stratégái arra törekedtek, hogy versenyzőiknek minél kevesebb időt kelljen eltölteniük a futamon a közepeseken, az optimális három etap közül csak egyen használva azokat.
A többség a futam utolsó szakaszára tartogatta a lassabb abroncsokat, ám az élmezőnyből néhányan, mint Nico Rosberg és Daniel Ricciardo a második etapra rakatták fel azokat, arra játszva, hogy a verseny végén legyenek gyorsabbak, és esetleg elcsíphessenek még néhány pozíciót.
Ám amikor Rosberg a Nico Hülkenberg balesete miatt megjelenő biztonsági autó mögött megejtett utolsó bokszkiállása után visszatért a pályára, autójának gumijain ismét a fehér csík tündökölt, azaz egy második etapra is a közepeseket kapta meg. Mindezt pedig nem azért, mert a csapat úgy gondolta volna, hogy a német csak azokkal bírná végig a versenyből hátralévő 27 kört, hanem azért, mert váratlanul érte őket a kerékcsere.
„A biztonsági autó nem igazán jött jól, mert az utolsó pillanatban hívott be a csapat” - mesélte a történteket Rosberg a futam után. „Éppen a bokszbejáratnál jártam akkor, ám a szerelőknek nem volt elég idejük ahhoz, hogy előkészítsék a lágy gumikat. Emiatt a keményebbeket kaptam meg, amelyek nem működtek túl jól az újraindításnál, később pedig a lágyakon lévő Ricciardo is emiatt volt képes megtámadni.”
Ricciardo ugyanis több másodperccel Rosberg után viharzott be a bokszba, és neki a Red Bull már gond nélkül fel tudta rakni a lágyakat, amelyek bizonyára ki is bírták volna a végéig, noha az ausztrálnak a Mercedesszel való ütközés után újból ki kellett állnia egy szárnycserére. Pedig ha Rosberg is megkapja a neki szánt gumikat, bizonyára az ütközésre sem kerül sor, annál is inkább, hiszen a csapatnál egész más terveket szövögettek.
„Amikor megérkezett a virtuális biztonsági autóra vonatkozó jelzés, Nicónak már nagyon kevés ideje maradt, hogy bekanyarodjon a bokszba, de mégis sikerült neki” - ecsetelte a helyzetet a csapat szemszögéből a Mercedest irányító Toto Wolff. „Azonban az alapértelmezett abroncs abban a pillanatban még a közepes keverékű volt számunkra, mivel még mindig nagyjából 30 kört kellett megtenni a leintésig - és ez volt az egyetlen keverék, amit időben fel tudtunk helyezni az autójára. Utólag már tudjuk, hogy a lágy lett volna ideális, hiszen azon támadhatta volna Sebastiant, aki kénytelen volt a közepeseket használni az utolsó etapjára. De utólag mindig könnyű okosnak lenni.”