A Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén határozott úgy, hogy a Formula-1 új motorgyártói első szezonjukban eggyel több – azaz négy helyett öt – erőforrást használhatnak fel, mielőtt a további cseréket csak rajtbüntetés terhe mellett végezhetik el. A határozatot visszamenőleg az idén érkező Hondára is érvényesítették.
Némi bonyodalmat szült azonban, hogy a McLaren-Hondákba már az Osztrák Nagydíjon bekerültek az ötödik erőforrások, a szabályok pedig nem mondták ki világosan, mi ebben a helyzetben a teendő. A dilemma azóta eldőlt, Fernando Alonso és Jenson Button autójába büntetlenül bekerülhet a hatodik darab a hajtáslánc minden eleméből.
Az Autosport lap beszámolója szerint pedig a cserékre a Hungaroringen fog sor kerülni, ami annak ellenére, hogy a Honda csak a nyári szünet után használja fel a motorfejlesztésre szóló zsetonjait, logikus döntésnek tűnik. A szűk és kanyargós, alacsony átlagsebességű magyar pályán nem érvényesül a Honda erőhátránya annyira, mint általában, a friss motorokkal csökken a műszaki hiba valószínűsége, ráadásul a pilótáknak egy kedvezőbb rajthelyre is esélyük van, nem kell a mezőny végéről indulniuk, mint az előző cserék alkalmával. A McLaren jó reményekkel növelheti eddig gyűjtött mindössze 5 pontját.
Az említett Autosport ráadásul arról is írt, hogy a későbbiekben Alonso és Button autójába korábban használt erőforrások kerülhetnek vissza. Alonso ötödik motorját, amely az Osztrák Nagydíjon Kimi Raikkönennel való ütközésben sérült meg, még vizsgálják, akárcsak Button negyedik egységét, amelyben ugyanezen a versenyen hibásodott meg egy szenzor.