DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Sauber szenvedett a legtöbbet Silverstone-ban

Azok után, hogy Felipe Nasr még a rajtig sem jutott el vasárnap délután, Marcus Ericsson nem tudta kihasználni az F1-es Brit Nagydíj kavalkádját, és egy helyezéssel lemaradt a pontszerzésről.

A Brit Nagydíj mezőnye a szokásos húsz helyett 19 autóval startolt el – az egyedüli távolmaradó Felipe Nasr volt, aki a rajtrácsra kivezető körében, még a verseny előtt észlelt hibát C34-esében, és váltóhiba miatt a bokszba kellett állnia. A tévénézők már csak a teljesen becsomagolt autót vehették szemügyre, így a Sauber-rajongók egyedüli mentsvára Marcus Ericsson maradt – a svéd versenyző viszont még Fernando Alonso McLarenjével sem tudott birokra kelni (ez ám a nagy szó 2015 közepén!), és csak a 11. pozícióban ért célba.



„Csalódást keltő a pontzónán kívül végezni, azok után, hogy nagyon sokáig a kezünkben tartottuk” – mondta Ericsson. „A verseny első fele elfogadhatóan alakult, jó rajtot fogtam, és az első körben sikerült néhány helyet előrelépnem. Ezután jó tempóban autóztam, a közvetlen ellenfeleinkkel tudtam tartani a lépést, viszont megjósolhatatlan volt, milyen lesz az időjárás. A pálya egyik felén esett, a másikon száraz volt, ez pedig sem a versenyző, sem a csapat számára nem könnyű helyzet. Sajnos a kelleténél többször álltunk ki, ezért le kell ülnünk kielemezni, hogy mit csinálhattunk volna másképp.”

Felipe Nasr-nak sokkal rosszabb dolgok miatt fájhat a feje, hiszen egy métert sem tett meg a Brit Nagydíjon. „Szerencsétlen napom volt, amikor kihajtottam a garázsból, hatodik sebességi fokozatban maradt a váltóm. A csapathoz visszatérve mechanikai meghibásodást találtak az autóban – szomorú, hogy így alakult, hiszen a kiesők számát tekintve ez lehetett volna az a verseny, ahol több helyzetből is előnyt húzhattam volna. Most viszont előre kell néznünk, és a következő, budapesti versenyhétvégére kell koncentrálnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: