DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

A Mercedes példája lebeg a Renault szeme előtt

Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató elárulta, a Renault várhatóan 2015 végéig dönthet F1-es jövőjéről, de saját korábbi és a Mercedes jelenlegi példája is azt mutatja nekik, hogy járható út a saját gyári csapat létrehozása.

A Renault-nak jelenleg 2016 év végéig van érvényes szerződése motorbeszállítóként a Red Bull és a Toro Rosso F1-es csapatával, és a franciák ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul szerint legkésőbb az idei év végéig dönteniük kell arról, 2017 után hogyan tovább. Három opció lehetséges: folytatják motorbeszállítóként, saját gyári csapatot indítanak, vagy úgy, ahogy van, kiszállnak az F1-ből.

Az első és legfontosabb feladat persze az, hogy rendezzék az utóbbi időkben eléggé viharossá váló kapcsolatukat a Red Bull-lal, és végre versenyképes motort szállítsanak partnerüknek, amivel azok újra a győzelmekért harcolhatnak.

„A Red Bull látni akarja, hogy megvan a kellő kapacitásunk ahhoz, hogy felzárkózzunk, és mi is meg akarunk győződni ugyanerről. Szintén szeretnénk visszanyerni a sportág, valamint a partnerségünk értékeibe vetett hitünket. Ez olyasvalami, amihez idő kell, ezért nem kapkodunk, de nyilvánvaló, hogy előbb-utóbb a Red Bull is tudni akarja majd, mi lesz a váltó és az üzemanyagtank között 2017-es autójában. Tudom, hogy ők az a fajta csapat, akik szeretnek jó időre előretervezni, ezért biztosra veszem, hogy még idén választ akarnak majd kapni arra a kérdésre, hogy mi lesz 2017-ben” – idézi az autosport.com a francia szakembert.



„A jelenlegi helyzetben a legjobb, amit tehetünk, hogy abból indulunk ki, hogy ugyanúgy megy tovább minden, mint ahogyan most van: mi leszünk az ő motorbeszállítóink, ők pedig a mi vevőink. Ez vezethet a leghamarabb sikerekhez, de ezzel párhuzamosan a jövőnkre is gondolnunk kell, ami talán más lesz, mint az ő jövőjük. Azonban akár így, akár úgy alakuljanak a dolgok, mindenképp szükségünk lesz egy versenyképes motorra, mert anélkül nincs jövőnk” – szögezte le Abiteboul.

„A saját csapat indítása igazából csak akkor válik aktuális kérdéssé, ha nem tudjuk megoldani a jelenlegi helyzetet a Red Bull-lal. Üzleti szempontból egészen más helyzet az, amikor saját csapatot futtatsz, mert így közvetlen bevételekre tehetsz szert a televíziós jogdíjakból, szponzoroktól, a FOM-tól, a merchandisingból stb. A múltban volt már saját gyári csapatunk, így tudjuk, milyen költségekkel jár ez, és hogyan kell felépíteni egy ilyet” – mondta a Renault ügyvezetője, aki végül egy érdekes példát hozott fel: 

„Ha megnézzük a Mercedest, azt látjuk, hogy sokkal kevesebbet költenek a csapatuk működtetésére, mint a motorrészlegük üzemeltetésére, ami azt mutatja, hogy a költségek nagy részét már jelenleg is viseljük mi is. Össze kell vetnünk egymással az extra előnyeit és az extra költségeit annak, ha saját csapatot futtatnánk az F1-ben. De még egyszer mondom, jelenleg nem erre fókuszálunk, hanem arra, hogy versenyképes motorokat gyártsunk partnereinknek. A jövőt illetően viszont üzleti szempontból megfontolandó, hogy saját csapatunk legyen” – ért mondandója végére Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: