„Hol van már a tavalyi hó?” – akár ezt a Villon-klasszikust is idézhetnénk Max Verstappennel kapcsolatban, hiszen hónapokkal ezelőtt még mindenki azon lamentált, hogy egy 17 éves gyerek úgy sem fog megbirkózni a Forma-1 kihívásaival. Az lehet, hogy az idei gépeket könnyebb vezetni, mint mondjuk egy évtizeddel ezelőttieket, de tény, az ifjú holland berobbant a köztudatba.
Az év első három nagydíjából kétszer csak motorhiba tudta megakadályozni a pontszerzésben, Malajziában pedig a hetedik helyen végzett – Sanghajban kieséséig remek előzésekkel oktatott a sportágban már évek óta jelen lévő pilótákat, így nem véletlen, hogy több fórumon is a verseny emberévé választották. Sőt, többen már ahhoz hasonlítják népszerűségét, ami Michael Schumacherrel történt több mint 20 évvel ezelőtt, amikor példátlan magasságokba kezdett emelkedni hazájában.
A hollandok szerint ha a Toro Rosso eladásra kerül az elkövetkezendő években, Verstappen szabadon igazolhatóvá válhat. Ne feledjük, a Red Bull tavaly a Mercedesszel folytatott ádáz csatát az akkor még F3-ban száguldó fiatal kegyeiért. Ralf Bach, az F1-Insider.com újságírója megkérdezte Helmut Markót az esetleges változásokról.
„A Toro Rossót még nem adták el, esetleg egy szponzori szerződés jöhet hamarosan. Verstappennek pedig a Red Bullal van hosszú távú szerződése, nem pedig a Toro Rossóval.” Ennek ellenére a Mercedes – vagy más csapatok – mindent megtesznek azért, hogy több tízmillió dolláros szerződést dugjanak az orra alá, de Marko hozzátette: „Nem vagyunk eladóak. Max viszont nagyszerűen teljesít, és ahogyan Kínában előzött, első osztályú volt. De még meggyőzőbb volt, ahogyan a kiesését kezelte: nyugodt maradt és nem panaszkodott” (Ez utóbbi nyilatkozat ellentétben áll azzal, hogy a holland a sanghaji bokszban állítólag dühében falhoz vágta a sisakját).