Akárcsak napra pontosan egy éve Günther Steiner és Ayao Komatsu esetében a Haasnál, idén január 10-én is csapatfőnököt vált egy Formula-1-es istálló. Ezúttal az Aston Martin jelentett be ugyanis több fontos strukturális átalakítást a felsővezetésben.
Ennek legfontosabb eleme, hogy a „vezetés egyértelműbbé tétele” érdekében azonnali hatállyal Andy Cowell veszi át az elnök-vezérigazgatói és csapatfőnöki posztot az F1-es alakulatnál. A korábban a Mercedes motorfejlesztésért felelős vezetőjeként tevékenykedő Cowellt tavaly szerezte meg az Aston, akkor a vezérigazgatói posztra nevezték ki.
A csapatfőnöki pozíciót 2022 eleje, azaz alig három éve betöltő (bár a nagy csapatvezetői keringő okán így is az egyik legrégebb óta regnáló) Mike Krack sem távozik azonban az Aston Martintól: mostantól ő lesz a csapat pályavezérigazgatója. Ebben a minőségében arra fog koncentrálni, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozza ki a gárda az autóból a pályán.
Az Aston közleményéből kiderül, hogy annak érdekében, hogy a legjobb teljesítményt érjék el a versenyautónál, az aerodinamikai, mérnöki és teljesítményrészlegeket mind külön csapatokra bontották a pályán és az AMR technológiai kampuszán – és mindkét részleg egyenesen Cowellnek jelent majd.
Emellett pontos posztot és kinevezést kapott a Ferraritól szintén tavaly leigazolt Enrico Cardile is, aki vezető technikai igazgatóként az AMR technológiai kampuszán dolgozó csapatot fogja felügyelni, s az ő irányítása alatt tervezik és építik majd az új F1-es versenyautókat.
Említést tesz még a közlemény az Aston Martin eddigi teljesítményért felelős igazgatóról, Tom McCullough-ról is, aki a megfogalmazás szerint „vezető pozícióban a csoportnál marad”, és fontos szerepet fog betölteni abban, hogy az istálló bővítse a különböző versenykategóriákban való szerepléseit.
Cowell és a közlemény egyaránt hangsúlyozta: a céljuk, hogy ezekkel az átszervezésekkel folytassák az útjukat afelé, hogy 2026-tól a Hondával (és persze Adrian Newey-val) megerősödve világbajnokságot nyerő csapattá váljanak. Az Aston egyébként tavaly a konstruktőri ötödik helyen zárt.