Sepangba a McLaren új aerodinamikai csomaggal érkezett, amelynek részét képezi ez az autó orrészén vágott nyílás is. Az S-csatorna azt a célt szolgálja, hogy az orrkúpon alul és felül vágott lyukakon, illetve az azokat összekötő résen keresztül alternatív útvonalat adjon az autó alá érkező levegő számára. Ennek használata azért indokolt, mert az autó alatti légáramlatok sohasem teljes egészében jótékony hatást végeznek - egy kis részük úgymond beszorul, és ahelyett, hogy segítene a leszorítóerő előállításában, megbontja az egyensúlyt.
Ezen „felesleges” levegő elvezetésére szolgál az S-csatorna, ami az orrkúpban vágott nyílás alakjáról kapra a nevét. A levegő mozgása az autó körül ezáltal simábbá válik, ami nagyobb leszorítóerőt eredményez. És bár mértéke csekély, de az autó egyébként tömör szerkezetébe vágott rés által a súly csökkentését is segíti.
Persze az S-csatornák is eltérnek egymástól pontos helyüket és formájukat illetően. A McLaren mellett a Force India is rendelkezik egy hasonló megoldással, míg az ezt az elgondolást már tavaly is használó Red Bull módosított a kialakításán.