Csütörtök reggel az STR10-es modell új orrkúpját csodálhatta meg a barcelonai közönség, de emellett a „belsőségekben”, úgy mint a felfüggesztésben és a differenciálműben is átalakult az autó. Ez persze nem meglepetés: a csapat már a bemutató napján közölte, hogy az első két tesztre csak egy átmeneti modellel érkeznek, és az utolsó négy napra jön majd az „igazi” 2015-ös autójuk.
Az istálló számára így az első nap némileg ismerkedéssel telt, de a munkában lévő Carlos Sainz amint magasabb tempóra kapcsolt, azonnal érezte a javulást.
„Nagyon jó volt a frissítésekkel felszerelt autót vezetni” - nyilatkozta a spanyol. „Ez azt is jelentette, hogy az időm nagy része ma aerodinamikai adatok gyűjtésével telt, hogy a mérnököknek legyen mit tanulmányozni. Végül a délelőtti etap zárásához közeledve igazán gyors köröket is futhattam. Azonnal éreztem a javulást az általános tapadás és a balansz szempontjából, ami pozitív, motiváló érzést jelentett a nap további részére.”
„Délután ugyan volt egy kis gondunk, amivel időt veszítettünk, de a srácok remek munkát végezve megjavították. Így visszatérhettem a pályára, és még két igazán hasznos etapot teljesíthettem a kockás zászló előtt.”
Sainz az utolsóelőtti, 7. helyen zárt a tabellán, mialatt 86 kört tett bele az STR10-esbe.