A tesztre szállított gumiszettek: 398
ebből szuperlágy: 18
lágy: 56
közepes: 135
kemény: 51
intermediate: 70
teljes esőgumi: 44
közepes prototípus: 18
kemény téligumi: 6
Felhasznált szettek: 261
ebből szuperlágy: 11
lágy: 56
közepes: 126
kemény: 35
intermediate: 9
teljes esőgumi: 0
közepes prototípus: 18
kemény téligumi: 6
A gumiszállító újra elhozta téligumijait a tesztre, amelyekből a három gyakorlás során minden csapat két szettet használhat fel. Emellett újdonságot jelentett a közepes prototípus is, amelyet a Pirelli fejlesztési célból vetett be – mint látható, a különleges abroncsok közül mindet felhasználták.
A legjobb idők gumikeverék alapján
|
Versenyző |
Csapat |
Körök |
Köridő |
Keverék |
1. nap |
Pastor Maldonado |
Lotus |
69 kör |
1:25.011 |
lágy |
2. nap |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
143 kör |
1:24.574 |
lágy |
3. nap |
Pastor Maldonado |
Lotus |
104 kör |
1:24.348 |
szuperlágy |
4. nap |
Romain Grosjean |
Lotus |
111 kör |
1:24.067 |
szuperlágy |
Leghosszabb etapok keverékenként:
Keverék |
Versenyző |
Csapat |
Etap |
szuperlágy |
Nasr, Perez, Wehrlein |
- |
5 kör |
lágy |
Valtteri Bottas |
Williams |
16 kör |
közepes |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
24 kör |
közepes prot. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
14 kör |
téli |
Jolyon Palmer |
Lotus |
14 kör |
kemény |
Valtteri Bottas |
Williams |
27 kör |
intermediate |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
7 kör |
teljes eső |
- |
- |
- |
A négy nap során a mezőny 3134 kört teljesített, Grosjean 1:24.067-es idejét pedig érdemes összehasonlítani Lewis Hamilton tavalyi pole-pozíciós teljesítményével, egy 1:25.232-es körrel – az előrelépés óriási (a 2014-es téli szezonban a mezőny Barcelona helyett Bahreinben tesztelt, így innen nincs viszonyítási alapunk).
A Pirelli megszokott módon infografikát is küldött a fenti számok szemléltetésére: