Az istálló 2015-ös autója, a VJM08 várhatóan csak a jövő csütörtökön kezdődő utolsó tesztre fog elkészülni, ezért az istálló jelenleg az előző évi modellel körözget Barcelonában. Felmerülhet a kérdés, azon kívül, hogy versenyzőik kilométereket gyűjtenek – és a motorpartner Mercedesszel szembeni adósságukból dolgoznak le egy részt azzal, hogy a gyár tesztpilótája, Pascal Wehrlein is vezethet –, mégis mi hasznuk származik a négynapos körözgetésből.
„Pozitív volt a nap, és jó összehasonlítást tudtunk végezni a gumikkal” – válaszolt a legnagyobb számú, 121 kört teljesítő Sergio Perez. A nap során az élen is állt, 0,128 másodperces lemaradással végül negyedik lett, ennél azonban sokkal fontosabbak az adatok, amelyeket a csapat gyűjtött. „Pontosan értjük az idei és tavalyi gumik közti különbséget. A mai nap legpozitívabb dolga az volt, hogy tanultunk a gumikról, hogy hogyan működnek.”
A VJM08-ról is megosztotta reményeit. A többiekhez képest különösen kevés idő áll majd rendelkezésükre a modell kiismerésére az Ausztrál Nagydíjig. „Bízom benne, hogy lesz új autó, és sok kilométert sikerül majd gyűjtenünk vele. Legyünk pozitívak. Sosem lehet tudni, mennyire lesz jó. Lehet, hogy egyáltalán nem lesznek problémái, de az is, hogy 6-7 körnél nem tudunk többet megtenni vele” – magyarázta a versenyző.
Perez heti programja ezzel befejeződött, holnap ismét Pascal Wehrlein ül autóba, vasárnap Nico Hülkenberg is lehetőséget kap.