Minden idők talán legnagyobb F1-es tervezője, Adrian Newey, aki az elkövetkező időben kissé a háttérbe vonul majd, a Crash.net című portálnak nyilatkozott az idei évet illetően. A brit szakember kifejtette, hogy nagyon nehéz lenne utolérniük a Mercedest, mivel a jelenlegi technikai szabályok túlságosan nagy hangsúlyt fektetnek az erőforrásokra, s ezen a téren a Renault bizony le van maradva a stuttgartiak mögött.
Newey elismerte, hogy a Renault hátránya igen komoly, tíz százalék körül van: „Úgy gondolom, hogy a Renault mostanra elfogadta, hogy tíz százalék körüli a hátrányuk, ami a mi becslésünk volt saját elemzésünk alapján. Nyilvánvaló, hogy nekik is megvan a maguk véleménye, ám ez egy nagy szám, és nem egy olyan helyzet, amin a Renault rövid idő alatt könnyedén túllendülhetne.”
„Úgy gondolom, hogy igazán remek munkát végeztek télen a motorfejlesztés terén, de nem tudsz pár hónap alatt tíz százaléknyi hátrányt ledolgozni. A jelenlegi helyzetünk jobb, mint a tavalyi, de még mindig nem tartunk ott, ahol a Mercedes tavaly tartott, és akkor még nem is számoltunk azzal, amit télen találtak. De a motorfejlesztés ilyen: ha vezetsz, tovább maradsz az élen, a fejlesztés pedig lassabb, mint a karosszéria fejlesztése esetén, minthogy jóval tovább tart az alkatrészek gyártása.”
Newey ennek okát a szabályozásban látja: „Úgy gondolom, hogy a Formula-1-ben a versenyző, a karosszéria és az erőforrás teljesítményének együttesen kellene számítania, csakhogy a jelenlegi szabályozások túlságosan is sokat fektetnek a motorokra, míg a karosszériára vonatkozó szabályok roppantul szigorúak. Szóval ha egy motorszállító előnybe kerül, a karosszériát gyártó csapat azt nemigen tudja ledolgozni.”
„Persze egyértelmű, hogy azért van különbség a karosszériák közt, és ahogy láthattuk tavaly is, nem biztos, hogy a mercedeses autókban pontosan ugyanolyan erőforrások működnek, ami a szoftvert és az üzemanyagot illeti...”