DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Így alakulnak át két év alatt az F1-es autók

A Stratégiai Csoport tegnapi ülése után már jóval többet tudhatunk arról, hogy milyen irányba fejlődnek tovább az F1-es autók a következő években. Két év múlva radikális változás jön.

A Stratégiai Csoport tegnapi ülésén az FIA és Bernie Ecclestone mellett hat csapat képviseltette magát: az öt állandó tag, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Williams mellett az „újonc”, eredményei alapján bekerülő Force India, akik a Lotust váltották. Bár szó esett a Marussiáról és a Német Nagydíj körül kialakult helyzetről is, a legfontosabb téma természetesen az volt, hogy hogyan alakítsák át a technikai szabályzatot a következő évekre.

Aligha meglepő, hogy szinte semmiben nem tudtak megegyezni a csapatok, gyakorlatilag minden kérdést elnapoltak. A Ferrari javaslatát, a V8-as biturbók bevezetését a Honda és a Mercedes szavazta le, míg a Red Bull célja az volt, hogy agresszívabb kinézetű, szélesebb autók váltsák fel a mostani keskenyebb gépeket – méghozzá már jövőre. Ez szintén elbukott, s arról sem született döntés, hogy a Honda megkapja-e a kért fejlesztési zseton-emelést.

Bernie Ecclestone nagy vágya, az 1000 lóerő elérése viszont teljesülhet 2017-re. Az új motorok a jelenlegi V6-os turbókra épülnek majd, a kettős hibridrendszer, az MGU-K és az MGU-H megtartásával, viszont az áramlás korlátozását eltörölhetik. A Ferrari egész más irányt képzelt el: nyolchengeres biturbók KERS-szel, ám ezt csak a Renault támogatta, a Honda és a Mercedes viszont kiszállással fenyegetett, ha ezt elfogadják.

2017_grafika

A kép Oriol Folch Garcia grafikus munkája, csak illusztráció (forrás: AMuS)


Végül sikerült meggyőzni Sergio Marchionnét, hogy egy újabb nagy váltás öngyilkossággal érne fel, hiszen csak újabb pénzeket emésztene fel a jelenlegi motorok lecserélése. Ráadásul, mint az Auto Motor und Sport tudósítása hangsúlyozza, ebben az esetben sem garantálná semmi a Ferrari és a Renault számára a felzárkózást, sőt a jelenlegi keretek közt nagyobb esélyeik lehetnek a Mercedes megközelítésére.

Ami az autók formáját illeti, a Red Bull és a McLaren már konkrét, megrajzolt elképzelésekkel is előhozakodott, melyek pozitív fogadtatásban részesültek. Ám amikor Christian Horner amellett kezdett érvelni, hogy ezeket a változásokat már jövőre, 2016-ban be kellene vezetni, a riválisok tiltakozni kezdtek, mivel túl nagy lépésnek tűnik ez egy év alatt, és félnek a költségek elharapózásától. A terv az, hogy az erősebb motorokkal együtt, 2017-ben érkezhetnek az új autók, amiről 2015. júniusáig kell döntést hozni – ezt követően csak egyhangúlag lehet egy ekkora módosítást elfogadni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: