DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A McLaren történetének leghasznosabb 3 köre?

Bármely más esetben csalódás és elfuserált lehetőség lenne, ha egy csapat csak három kört tud teljesíteni egy tesztnapon, a McLarennél azonban rendkívül fontosnak érzik a Honda motor bevetésének első napját.

A csapat ugyan egy filmforgatási nap keretében nemrég már pályára vitte az új erőforrást Silverstone-ban, ám ideális körülmények mellett ezt ma Abu Dhabiban tehették meg először. Ám ahogy azt várták, nem is mentek simán a dolgok: elektronikai hiba miatt csak délután léptek először pályára, és Stoffel Vandoorne összesen háromszor hajtott ki a bokszból egy-egy körre, amelyek közül egyszer ráadásul nem is tudott visszajutni a garázsba. A fő hátráltató tényezőt délután az üzemanyaggal kapcsolatos adatáramlás problémája okozta a csapat számára, ám a kevés megtett kilométer ellenére sem csalódottak az első nap után.

Eric Boullier sportigazgató szerint ez a tesztnap már csak azért is fontos volt, hogy a McLaren és a Honda megtanuljon ismét egy fedél alatt dolgozni.

„Egy modern F1-es autó futtatása nagyon összetett folyamat, az e heti teszt ezért arról szól számunkra, hogy meglássuk, hogyan működhetnek együtt a különböző részlegeink Sakurában, Milton Keynes-ben és Wokingban” - nyilatkozta a francia.

3



Az autót vezető Vandoorne számára különleges érzést okozott, hogy a Honda motorja dübörgött mögötte.  

„Rendkívül büszkévé tesz, hogy a Honda híres „H” logóját viselhettem az overálomon. A mai nap előtt a McLaren-Honda csak az F1 történelmében létezett számomra, így izgalmas volt, hogy ma ténylegesen a része lehettem ennek” - mondta a belga tesztpilóta, aki szerdán folytatja a munkát.

„Így is pozitív nap volt ez számunkra. A fejlesztések ezen szakaszában minden teljesített kör a hasznunkra válik, és sokkal jobb most novemberben megoldani ezeket a kezdeti problémákat, mint februárban Jerezben lenne.”

„Még nem működtettük a motort teljes erővel, így nehéz megmondani, hogy milyen érzést nyújt, a hangja azonban fantasztikus! Gyakran mondják, hogy ha egy motor szépen szól, akkor általában nagyon erős is. Remélem, hogy most is ez a helyzet.”

A csapatnál elmondták, hogy a második napon már hosszabb etapokat szeretnének teljesíteni, miközben a Honda szakembere hangsúlyozta, hogy a jelenlegi motor még nem a végleges változat, és sokat fog még fejlődni a jövő évi tesztek kezdete előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: