Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. augusztus 17. csütörtök
Egyéb

Miről döntött szerdán a Motorsport Világtanács?

A világbajnoki kategóriák, különösen a WTCC és WEC számára fontos nap volt a mai: versenynaptárakat fogadtak el, új szabályokról határozott a WMSC Bécsben.

Versenynaptárak

Az FIA fennhatósága alá tartó sorozatok többségének versenynaptárát elfogadták, melyek innentől hivatalosnak tekinthetők – bár csillagozott versenyek természetesen vannak –: az F1, a WTCC, a WRC, a WEC és az F3-as Európa-bajnokság menetrendjére is fény derült. A bakui Formula-1-es nagydíj és Le Mans-i 24 órás ütközését sikeresen kiküszöbölték, a túraautó-világbajnokság pedig két ikonikus pályára, Makaóba és Monzába tér vissza.

Másodosztály, új pontrendszer, Joker-kör a WTCC-ben

Elfogadták a WTCC2 koncepcióját, amely lehetővé teszi, hogy olcsóbb TCN2-es autók növeljék a mezőny létszámát. A TCN2 specifikáció eddig az ETCC-ben volt érvényben, de nagyon hasonló a TCR szabályrendszeréhez is.

Módosul a pontozás is: eddig mindkét futamot az FIA jól ismert 25-18-stb. pontrendszerével értékelték, hiába nevezték át a normál rajtrácsos futamot főversenyre. Jövőre ennek a győztese 30 egységet kap, az első 10 többi helyezettje 23, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 2, 1 pontot. A nyitóverseny pontkiosztása marad.

A nap egyik legfurcsább híre viszont az, hogy bevezethetik a ralikrosszból ismert Joker-köröket – ez egy alternatív pályaszakasz, amelyet a futam során egy alkalommal kötelező használni, az argentin túraautós bajnokságban tavaly már kipróbálták. Egy ilyen volumenű újítást persze nem lehet egyik percről a másikra bevezetni: egyelőre a sportszabályzatot módosították úgy, hogy megengedje a Joker-körök használatát, azt pedig vizsgálják, lehetséges-e az alternatív pályaszakasz telepítése a világbajnokság jelenlegi helyszínein.

Befagyasztják a WEC szabályait

A technikai előírások 2019-ig változatlanok maradnak az LMP1-es csúcskategóriában, aminek célja a költségcsökkentés és az Audi távozása után egy harmadik gyártó kategóriába csábítása.

A GTE osztály eközben megkapja a világbajnoki státuszt, így jövőre már nem csak az LMP1 győzteseit hívhatjuk így. Az egyéni és konstruktőri pontverseny a GT-ben eddig „világkupa” néven futott.

Változik a rajtsorrend a WRC-ben

Eddig a világbajnokság éllovasának kellett elsőként startolnia a ralik első és második napján, jövőre azonban ez csak a nyitónapra lesz érvényes. Szombaton és vasárnap fordított sorrendben indul a mezőny, azaz a WRC-k leglassabbja kapja a hálátlan szerepet. Ezzel a négyszeres világbajnok, Sebastien Ogier kérése teljesül, aki az idei szabály fő ellenzője volt.

A regisztrált gumiszállítók státuszát a Michelin és DMACK kapta meg, a junior világbajnokság autóit, R2-es Fordokat a Michelin biztosítja. Lengyelország új helyszín a WRC naptárában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?