2019-ben fordult elő utoljára, hogy Vizin Tamás nem lett bajnok a kategóriájában, miközben több alkalommal összetettben is elsőként zárt. Utóbbira idén kevés sansz mutatkozott, miután már a szezon elején tudta, hogy kihagyja a belgiumi fordulót, de az Exige V6 Cup R autókat felvonultató kategóriában újra a győzelemre törekedett.
.jpg)
„Úgy álltunk hozzá, hogy csak a dobogó felső foka elfogadható az 1-es rajtszámmal. Mindenhol törekedtünk a maximális pontszámra, ami Hockenheimben összejött, de ez mindig érdekes, mert ilyenkor féléves pihenő van mögöttünk. A versenytársak nagyon sokat készültek, volt olyan, aki bevallotta, hogy a szezon előtt minden nap szimulátorozott” – értékelt Vizin, aki ennek ellenére a szezonnyitón mindkét futamot megnyerte.
A Spa-Francorchampsban rendezett, de általa kihagyott hétvége után legközelebb a Nürburgringen láthatták a rajongók. Itt ismét megmutatta, miért ő a széria egyik legjobbja. „Nem tudom, miért, de ez a pálya nagyon fekszik számomra.Az időmérőn viszont nem a tervek szerint mentek a dolgok. Nagy forgalomba kerültem és csak a harmadik helyet szereztem meg, de viszonylag hamar az élre álltam és mindkétszer nyertem” – folytatta, majd kitért a Magny-Coursban rendezett fordulóra.

„Harmadjára mentem itt a Lotusszal, de már az első két alkalom is fura volt, idén pedig komoly melegedés alakult ki a motorban. Nem igazán volt gyakorlási lehetőség, az új motor épphogy kész lett az időmérőre” – fejtette ki. Vizin ezt követően az első futamon jól kezdett, ám újabb technikai problémák következtek. Kategóriáját megnyerte, azonban ez volt számára a csúcspont, mivel a második futamon hamar elment a hűtés és kiállni kényszerült.
Az év utolsó előtti fordulóján aztán a pole-t is megszerezte a szezon egyetlen olyan hétvégéjén, ahol három versenyt rendeztek. Ebből mindegyiket behúzta Anneau du Rhinben, noha a harmadikon egy kötelező kiállást is teljesíteni kellett. Az idény utolsó eseménye aztán Dijonban került megrendezésre, ahol a versenygép gondjai újfent kifogtak rajta.

„Úgy érkeztünk meg, hogy még volt esély a bajnoki címre, amire a korábbi hibák miatt nem számítottunk. Mindent megtettem, de az első futamon valamiért öthengeres lett az autó. Próbáltam menedzselni, végül második lettem a kategóriámban. Még így is nyerhető lett volna a bajnokság, ha az autó jól működik, de az utolsó futamra elindulni sem tudtam.” Mint tőle megtudtuk, a verseny előtt computert cseréltek az autóban, ezután viszont további problémák léptek fel. Bár kettős érzései voltak, úgy látja, sokkal jobb, hogy ez olyan szezonban történt, amikor előre látták, kevesebb esélyük lehet a címvédésre.
Jövőre pedig új éra indul, mert a sorozat 2026-tól már European GT Lite Challenge néven fut, így más gyártók is megjelenhetnek. „Azt nagyon tudnám élvezni, ha sokan lennénk a bajnokságban, mert kialakulna egy igazán jó verseny” – említette a széria jövőjéről, ami számára is izgalmasan hangzik.