DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 17. szerda
Egyéb

Molnár Martin: Az út csak most kezdődött

Történelmi sikereket hozott a 2025-ben Magyarország első számú formulaautós pilótájává előlépő Molnár Martin szezonja.

Baumgartner Zsolt 2004-es F1-es szezonja óta vár arra a magyar Formula–1-rajongók tábora, hogy ismét honfitársnak szurkolhasson a királykategóriában, és közben kiéhezve figyeli, hogy ki lehet az a fiatal autóversenyző, aki egyáltalán a száguldó cirkusz közelébe kerül. Noha még a közelbe kerüléstől is messze jár, 2025-ben egyértelműen Molnár Martin lépett elő azzá a hazai versenyzővé, akiért az elkövetkező években abban a reményben szoríthatunk, hogy legalább a neve szóba kerüljön egy F1-es ülés kapcsán.

Martin az idén második szezonját teljesítette az egyik legrangosabb belépő formulaautós kategóriában, a brit F4-ben, és a 2024-es újoncbajnoki címe után az első versenytől kezdve a bajnoki esélyesek között tarthattuk számon. Ahhoz, hogy ez így legyen, elengedhetetlen volt az is, hogy ettől az évtől főszponzorként támogassa őt a One Magyarország Zrt., amelynek segítségével a tavalyi szezonnal ellentétben az idén téli bajnokságban, a közel-keleti F4-ben is szerepelt és került ritmusba az angliai idényrajtra.

24-094A6999_resize



A brit F4-es szezont a Virtuosi Racing magyarja két dobogós helyezéssel indította a Donington Parkban, majd a következő két hétvégén, Silverstone-ban és Snettertonban további három top 3-as eredményt ért el. Az első győzelem a kettőből Thruxtonban, a negyedik fordulóban jött, amit Martin egy második helyezéssel toldott meg, így bajnoki éllovasként várhatta a folytatást. 

És amit már soha senki nem vehet elő tőle: magyar autósport-történelmet írva ő lett az első magyar versenyző, aki futamot nyert FIA által felügyelt Formula–4-es bajnokságban.

Miközben Martin tempójára a teljes szezon során nem lehetett panasz – az első győzelem után közvetlenül az első pole-pozíció is összejött, amit aztán további kettő követett –, az idény második felében többször nem sikerült mindent kihoznia a lehetőségeiből, mint ahányszor igen, így a bajnoki cím végül nem jött össze, de két győzelemmel, hat második és két harmadik helyezéssel az összetett harmadik helyén zárva egyáltalán nincs miért szégyenkeznie, különösen annak tükrében, hogy korábban magyar versenyző még nem végzett ilyen előkelő helyen FIA által elismert formulaautós bajnokságban.

MGR_IMAGES_Makai_Gergely_20251005_028EX_resize

És nemcsak a pályán, hanem azon kívül is nagy áttörést hozott Martin számára az idei év, amit Őry Tamás, a magyar versenyző pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója a következőképp fogalmazott meg: 

„Nagyon tudatosan építjük Martin brandjét, és szeretünk fokozatosan, organikusan haladni előre. Az első futamgyőzelem óriási áttörést hozott ezen a téren, mert olyan médiumok írtak Martinról, amelyek addig még soha; olyanok vették észre, akik addig még soha, és ami nagyon fontos, hogy kikerültünk az autósport-szerető emberek buborékjából, és Martin megjelent a széles nyilvánosság előtt, mint egy fiatal sportoló, aki extra teljesítményt nyújt. Miután második éve dolgozunk együtt az Indexszel, az idén médiatámogatói megállapodást kötöttünk az RTL Magyarországgal, így Martin története egyre inkább eljut olyanokhoz is, akik nem feltétlenül ismerik az autósportot.”

24-DG5_1919_resize

„Martin jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel. Egész szezonban bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike, én pedig nagyon büszke vagyok rá és a teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben” – mondta Kiss Pál Tamás, a MOTAM sportszakmai vezetője, akit Martin a szezonzárás után is lenyűgözött azzal, ahogyan rögtön felvette a ritmust a brit F3-nak beillő GB3 év végi tesztjein.

Mert az útnak nincs vége, épp ellenkezőleg, még csak most kezdődött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: