DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WTCC

Norbi megtörte a szezonnyitók átkát

Michelisz Norbi éveken át igen szerény pontterméssel kezdte a szezont, pedig a körülményeket áttekintve azt láthatjuk, hogy a formájával sosem volt baj – mezőnyvégi rajtok, műszaki hibák, monzai galamb…

Michelisz Norbi hosszú évek óta a túraautó-világbajnokság élvonalába tartozik, de a szezonnyitók rendszerint nem alakultak túl jól a számára. Először tavaly, 2016-ban tudott igazán jó eredménnyel távozni az év első futamáról, hiszen első gyári pilótaként töltött versenyhétvégéjét annak ellenére kettős dobogóval zárta, hogy nem jutott be a Q3-ba – most viszont még ezt a produkciót is felülmúlta, hiszen egy hétvége után a bajnokság második helyén áll.

Előtte viszont egészen az első teljes szezonig, 2010-ig kell visszamennünk, hogy igazán jó szezonnyitó hétvégéről beszélhessünk Norbi kapcsán: a Zengő SEAT-jával a Brazíliában elért kettős pontszerzés mindenképpen megsüvegelendő eredménynek számított akkor – a Q2-be is bejutó Norbi többek közt jelenlegi csapattársával, Tiago Monteiróval küzdött nagyot azon a hétvégén. A 2011-es idénynyitó aztán a lehető legeseménytelenebbül alakult, hiszen a BMW-re váltó Zengő nem tudott ott lenni Brazíliában, 2012-ben pedig jött a galamb…

Mint bizonyára sokan emlékszünk, Norbi a fordított rajtrácsos monzai futamot a pole-ból kezdhette, s hiába vezetett magabiztosan az erősebb technikával támadó riválisok előtt, a hajrában egy galambbal ütközött, amelyet követően az autó már nem volt a régi – végül a nyolcadik helyen futott be, miután a főversenyen kilencedik lett. Norbi 2013-ban is szerzett egy nyolcadik helyet, de mennyire más volt annak a négy pontnak az íze! Fékproblémák miatt ugyanis a Zengő Honda első versenyhétvégéjén csak 21. lett az időmérőn, így az első futam 8. pozíciója több volt, mint remek – a másodikon aztán esélye sem volt a pontszerzésre.

Következett 2014. és ismét egy új szezonnyitó helyszín, ezúttal Marrakesh, ahol igazán szép reményekkel elsősorban a fordított rajtrács harmadik helye kecsegtetett. Nos, Norbi el sem juthatott odáig, miután az első futam végén műszaki hibája alakult ki, aminek következtében több helyet visszaesett, a második versenyen pedig már rajthoz sem állhatott. 2015-ben, Argentínában a két évvel korábbihoz hasonlóan ismét az időmérő vette el tőle az igazán jó szereplés lehetőségét: elszabadult kereke miatt csak az utolsó előtt helyről kezdhette meg mindkét futamot, így ezek után a két 6. hely, amit megszerzett, ismét a maximum, vagy annál kicsit talán több is volt, amit kihozhatott a versenyből – később az egyiket hetedikre módosították egy ütközés miatt.

Gyári pilótaként viszont úgy tűnik, hogy véget értek a szezonnyitós balszerencsék: Norbi egymás után másodszor kezdte az eredmények tekintetében is nagyon jól kezdte az évet, s immár a balsors sem akadályozta meg a gazdag ponttermésben – most már csak abban bízzunk, hogy a következő versenyekre is kitart a kedvező csillagállás, s se galamb nem jön Monzában, se füst és keréktörés a Hungaroringen…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: