A Lada nem kis meglepetésre ősszel jelentette be, hogy a 2016-os évad végén azonnali hatállyal távozik a túraautó-világbajnokság mezőnyéből, amely a Citroën egyidejű kiszállásával együtt azt jelentette, hogy csak a Honda és a Lada marad gyári alakulatként a sorozatban. Mostanáig úgy tűnt, hogy ráadásul a világbajnok franciákkal ellentétben a Vesták privát csapatok révén sem maradnak a rajtrácson, emiatt a széria vezetői már létre is hozták a WTCC2-es kategóriát, amelyben nem a TC1-es, hanem a TCN2-es szabályrendszernek megfelelő autók indulhatnának.
Kedden azonban biztató hírek merültek fel a Ladával kapcsolatban: több szakportál is arról számolt be, hogy a csapatfőnök Victor Sapovalov és a WTCC-t szervező Eurosport Events megállapodott arról, hogy privát indulóként a TC1-es Vesták továbbra is rajthoz állnak a futamokon. Ez nem lenne újdonság, hiszen 2008-ban, mielőtt a Lada gyári csapatává alakultak volna, Russian Bears Racing néven ugyancsak privát istállóként működtek. Ha ez létrejön, úgy továbbra is öt márka autóit láthatnánk a világbajnokságon (az említettek mellett néhány Chevrolet indulása is valószínű).
Sőt, úgy tűnik, ha valóban maradnak a Lada Vesták a mezőnyben, úgy a WTCC2-es alkategória nélkül, pusztán a TC1-es gépekből is összeállhat az előírt 16 fős minimum létszám – ezt Alan Gow, az FIA Túraautós Bizottságának vezetője is megerősítette a TouringCarTimes.com szakoldalnak. A versenyzők terén azonban még sok lehet a kérdőjel, az idézett portál szerint ugyanis a Lada és a Rosneft olajvállalat támogatása nélkül aligha tudnak olyan kaliberű pilótákat alkalmazni, mint Gabriele Tarquini vagy Nicky Catsburg, míg Hugo Valente kapcsolata már tavaly év végén megromlott az alakulattal.