A Citroen igazi all-star felállással vágott neki a WTCC-kalandnak három évvel ezelőtt, amikor leigazolták a négyszeres bajnok Yvan Mullert, a kilencszeres rali-világbajnokot, Sebastien Loeböt, valamint a második túraautó-világbajnoki futamát beugróként megnyerő, egykori F1-es esélyes José Maria Lopezt.
Hármójuk csatájából az argentin került ki győztesen, sőt, valósággal felmosatta a padlót csapattársaival: az elmúlt három évben 28 futamgyőzelmet és három világbajnoki címet szerzett, a nagyra tartott Muller 11, míg Loeb csak hat diadalig jutott. Utóbbi nem várta meg, amíg Lopez harmadjára is elkalapálja (Muller maradt, jól rá is fázott, és az argentin kvázi visszavonultatta őt), 2016-ban visszatért az olyan hozzá közelebb álló kategóriákhoz, mint a ralikrossz, valamint a tereprali.
A 2017-ben második Dakarján induló, és a végső győzelemre is esélyes Loeb úgy véli, 2015 végén felismerte, hogy nem tud nagyobb sikereket elérni a WTCC-ben, amíg Lopez a csapattársa, amivel nagyjából bevallotta, hogy nem tudott harcba szállni az argentinnal szemben. „Vannak időszakok, amikor frusztrálttá válsz, de az eredményeket el kell fogadnod” – idézte a franciát a Red Bulletin. „Lopez alapvetően jobb volt nálam, ami nem töltött el nagy boldogsággal, de ilyen az élet. Ezt követően már nem sok kedvem volt a versenyzéshez” – mondta Loeb.
Amikor arról kérdezték a ralilegendát, hogy mit tanult a Lopezzel folytatott harcból, így válaszolt: „Rájöttem, hogy igazán a ralizásban érzem otthon magam” – tette hozzá Loeb, aki tavaly egyetlen indulásán nyerni tudott az amerikai Global RallyCross-bajnokságban, a ralikrossz-vb-n pedig ötödik helyen zárt, szintén egy győzelemmel a tarsolyában.