Amikor a Citroen novemberben bejelentette, hogy három szezont követően, 2017-ben kivonul a világbajnokságból, mint 100%-os gyári csapat, sokan aggódni kezdtek a Túraautó-világbajnokságért. A Volvo 2016-os érkezésének, és a Honda kiterjesztett programjának tudatában azonban a bajnokság továbbra is stabilan áll a lábán.
A Formula.hu-nak lehetősége volt hosszasan beszélgetni a WTCC első emberével, Francois Ribeiróval, aki egy-két kulisszatitkot elárult nekünk a széria jövőjével kapcsolatban. Például azt, hogy egy új autógyár gőzerővel dolgozik azon, hogy 2017-ben teljes értékű gyári csapatként csatlakozzanak a világbajnoksághoz.
„A gyártók jönnek-mennek minden sorozatban: emlékezzünk arra, hogy a WRC-ben hogy megcsappant a résztvevők száma 2001 és 2002 között, a Forma-1-ben is ott volt a Toyota, a BMW, a Honda, majd gyári csapatként távoztak” - nyilatkozta Ribeiro. „Nincs ez másképp a WTCC-ben sem: anno volt BMW-nk, Seatunk, gyári Chevrolet-nk - mára egyikük sincs itt.”
„Ha minden jól megy, jövőre egy újabb gyártó is ott lesz a rajtrácson, már elkezdték az autójuk fejlesztését - remélem, időben készen lesznek majd” - mondta a francia. „Azt rájuk hagyom, hogy hogyan kommunikálják majd az érkezésüket. Én például 18 hónappal a szezon kezdete előtt tudtam a Volvo csatlakozási szándékáról, egészen a vezetőségi döntéstől a valósággá válásig. Legjobb tudomásom szerint az új gyártó három autót tervez 2017-re” - tette hozzá Ribeiro.