Az idéntől érvénybe lépett szabálymódosításnak megfelelően az első verseny rajtolt fordított rajtrács szerint, így az időmérőn a 10. helyen záró Hugo Valente indult az élről. A Ladák azonban nem rajtoltak túl jól, a második helyről Mehdi Bennani fordult el elsőként az 1-es kanyarban, mögé pedig szinte azonnal két Honda, Tiago Monteiro és Rob Huff érkezett meg.
Valente és Gabriele Tarquini Ladái egymással csatáztak, és végül a rutinos olasz akarata érvényesült, aki kizökkentette a ritmusból csapattársát, így a pole-ból startoló francia hamar a mezőny közepén találta magát. Tarquinire a jól rajtoló két Citroen érkezett meg, noha az első körök lökdösődései után egy ideig csendesebb mederben zajlott a verseny.
Bennani még a táv felénél is tartotta maga mögött a rá egyre nagyobb nyomást gyakorló Hondákat, de végül Monteiro néhány körrel a vége előtt utat talált a marokkói mellett, a vezetést pedig meg is őrizte a leintésig, így karrierje nyolcadik győzelmét szerezte a WTCC-ben. A dobogó másik két fokára Bennani és Huff állhatott fel.
Michelisz Norbert a 7. helyről rajtolt, majd az első körökben hátracsúszott eggyel, de idővel utat talált Thed Björk Volvója mellett, az utolsó körben pedig öldöklő csatába bonyolódott még a két Citroennel is. Végül Yvan Mullert maga mögé tudta utasítani, így a 6. helyen intették le.
Ficza Ferenccel ott volt a rajtrácson a Zengő is, és a fiatal magyar versenyző hasznos tapasztalatokat gyűjtött élete első WTCC-versenyén. Már nem sok választotta el attól, hogy célba érjen, ám autója váratlanul kigyulladt, így az utolsó helyről kicsúszva a kavicságyban fejezte be a futamot, remélve, hogy a Hondán nem keletkeztek komoly sérülések.
Az első futam végeredménye: