Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 20. kedd
WTCC

Bejelentette versenyzőit a Zengő Motorsport!

Kedd reggel – mindössze napokkal a WTCC szezonnyitója előtt – a Zengő Motorsport bejelentette 2016-os felállását. A korábbi híreknek megfelelően két magyar pilótát szerződtettek a világbajnoki szezonra.

A Zengő csapat, amely már tegnap megmutatott néhány részletet új, zöld színeket viselő autójából, ma reggel 8-kor, hivatalos oldalán közölte 2016-os WTCC-pilótáinak neveit. Ficza Ferenc és Nagy Dániel mutatkozhat be a túraautó-világbajnokság mezőnyében a csapat két Honda Civicjével. Bár arra számítottunk, egyúttal autójukról is közzétesznek képeket, erre nem került sor.

A Zengő Motorsport oldalán megjelent hír:

"Nincs több találgatás, két autóval indulunk, és ők vezetik a zengős Hondákat! A rosszabb hír, hogy benne van a pakliban, hogy csak Ficza autója készül el a startra. Gondolhatjátok, hogy mindenki beleszakad, hogy mégis sikerüljön. Őszintén, lehetetlennek tűnik. De, ha nekünk sem sikerül, akkor senkinek!

Történetünk egy új fejezeténél nem Michelisz Norbert utódját, hanem két fiatalt, Ficza Ferit (19) és Nagy Danit (17) szeretném nektek bemutatni, bár sokan ismeritek őket.

Hogy milyen korán kezdték, az nagyon is jellemző adat.

Fecó, mire jogsiért mehetett, addigra hat bajnoki címet húzott be. Mondjuk, a léc magasan volt a családban, édesapja 11-szeres bajnok, igazi old-scool versenyző. Ficza tudja, mire kell hajtani, tavaly a Hungaroringen ETCC futamot nyert, volt is tombolás a nézőtéren, tuti elkíséri egy életre.

Nagy Dániel a 17 éve alatt két címet szerzett az RCM Suzuki Kupában, 17 évesen ő is kétszeres bajnok volt, ám ennél is nagyobbat villantott tavaly a Red Bull Ringen, a TCR futamon. Soha nem vezette azt a SEAT-ot, amivel beneveztük, és amivel végül a harmadik időt futotta a kvalin, és a legjobb SEAT-os lett. Imádták a versenyzők és az újságírók is. Mesébe illő sztori volt.

Mégis, szeretnénk, ha most nem megfelelni akarnának, - például a Michelisz-mániának - hanem magukhoz képest a legtöbbet fejlődni. A legfontosabb dolgok adottak, de ne hasonlítsuk őket senkihez. Nem is kell!

Michelisz Norbi ugyanis ott lesz a futamokon, továbbra is, nem kell őt pótolni, ő már a dobogóért kell, hogy harcoljon a Jedik között. A mi „padavanjaink” persze velünk együtt álmodhatnak a sikerről, de addig van megint némi teendő. Elég, ha tudják, hogy átjárja őket az erő. Meg kell tanulniuk uralni.

Nagyon fontos részlet, hogy a tavalyi autóval indulunk, vagyis az idei fejlesztéseket nem hívjuk le, leginkább tanuláshoz kell most a technika. Akkor lenne most értelme a legfrissebb specifikációjú autót üzemeltetni, ha ki is tudnánk használni valósan a benne rejlő teljesítményt. Ahhoz pedig minimum az kellene, hogy mindenki, mindenkivel összeszokjon. A munka most kezdődik, tudjuk, hogy hamar össze fogunk rázódni.

Ez a technika szerethető villantásokra lesz igazán alkalmas. Ez nem azt jelenti, hogy már fel is adtuk, dehogy! Csak nézzük reálisan a dolgokat. Most az összes 2016-os autótól tartanunk kell elsőre, így már érthetőbb, hogy miért lesz bravúr, mondjuk egy pontszerzés.

Komolyan mondom, sok mindent láttam én már a tíz évünk alatt, de ekkora versenyt még soha nem futottunk az idővel! A motor valahol a nagyvilágban, a kasztni, váltó már a kamionban. Abban bízhatunk csak, hogy mindenki azonnal elküldi, leigazolja, utalványozza, másolatot készít, postázza, iktatja. És igen, ez is mind, valahol a nagyvilágban. Egy igen komoly együttállásra van szükségünk, hogy mind a két autó a rajtrácson legyen.

Nagy Dániel tavaly a TCR-ben indult a csapattal

Várható, hogy az utolsó pillanatban kerülnek be bizonyos alkatrészek az autókba, és az is várható, hogy kb. az időmérő előtt két perccel fog életre kelni a motyó. Utána megkérjük a fiúkat, ne siessenek, mert az első kanyarban etető-csúzlival szeretnénk fellőni rájuk az utolsó pillanatban érkező matricákat.

Önkívületben dolgozik az újjászervezett csapat. Nem biztos, hogy pontosan tudták, hogy tegnap volt Húsvét. Ha tudták is, teljesen máshol járt az agyuk, pedig az ő lelküket is hazahúzta volna a családjuk. Michelisz Norbival a mérnökeink is távoztak a JAS-hoz, alaposan megrágcsálta az állományt az átigazolási időszak. Nagyon nehéz helyzetben kell most építkeznünk. Őrült napok következnek!

Az a célunk, hogy újra elkezdjük, és, hogy újra megcsináljuk! Már nem kell a legelejétől kezdenünk. Hiszen az autók elérhetők, és az ifjú tehetségek is lassan ránk rúgják az ajtót. A szurkolóknak pedig az egyik legédesebb szezon lesz az idei. Micheliszék a profikkal püfölik majd egymást, mi pedig csak a pillanatot várjuk az ifjúsággal, hogy ismét csak rólunk szóljanak a hírek."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?