Alaposan felpezsdítette a pilótapiacot a túraautó-világbajnokságon a Honda tavaly év végi bejelentése, miszerint 2016-ban már nem számítanak Gabriele Tarquini szolgálataira a gyári csapatnál. A japánok ugyan elmondásuk szerint szeretnék megtartani valamilyen formában az olaszt, s a hírek szerint felmerült annak lehetősége, hogy a TCR International Seriesben folytassa a pályafutását, ám most egészen más pletykák kaptak szárnyra.
Korábban már felmerült, hogy Tarquini helyére egy másik világbajnok, Rob Huff érkezhetne a Hondához – harmadik versenyzőnek a még szintén be nem jelentett Michelisz Norbi és Tiago Monteiro mellé –, most pedig úgy tűnik, hogy a két rutinos klasszis akár egy az egyben helyet is cserélhet, hiszen a TouringCarTimes.com értesülései szerint az 53 éves versenyző lehet a Lada egyik pilótája idén. Ha Tarquini valóban a mezőnyben tudna maradni, elmondhatná magáról, hogy a 2005-ben indult széria összes idényében rajthoz állt, sőt a tavalyi esztendőt leszámítva mindegyikben nyert is legalább egy futamot.
Tarquini esetleges csapattársairól is keringenek információk a szaksajtóban. Az említett szakoldal úgy tudja, a 2015-ben az oroszoknál idény közben bemutatkozó Nicky Catsburg maradhat a Ladánál, míg a harmadik TC1-es Vestába Hugo Valente ülhetne bele. A mögöttünk hagyott szezonban többször is villantó fiatal francia nemrég úgy nyilatkozott, hogy egy gyári ülés jelentené a megoldást számára a WTCC-ben, s egy ladás szerződéssel ez meg is valósulni. A TouringCarTimes most annyit tudott kiszedni a 2015-ben a Campos Racing Chevy-jével versenyző pilótából, hogy a dolgai jobban állnak, mint néhány héttel ezelőtt.
Érdekesség, hogy amennyiben Catsburg mellé valóban Tarquinit és Valentét szerződtetné a Lada, az olasz és a francia személyében az a két pilóta versenyezne náluk, akik között a legkomolyabb összetűzés volt a tavalyi szezon során: a sanghaji versenyek után keveredtek emlékezetes szópárbajba a bokszban.