Az eredetileg kiírt időponthoz képest tíz perccel később, magyar idő szerint 12:40-kor váltott zöldre a bokszutca végi lámpa Vila Realban, amely a túraautó-világbajnokság idei nyolcadik fordulójának kezdetét jelentette. Mivel mindenki számára ismeretlen volt a roppant gyors vonalvezetésű utcai aszfaltcsík, a versenyzők azonnal kihajtottak a pályára.
Új helyszín ide vagy oda, aligha érhetett bárkit meglepetésként, hogy a félórás „nulladik szabadedzést” a Citroënek kezdték a legjobban: különösen José María López és Sebastien Loeb volt elemében. Magyar szempontból azonban örömteli volt látni, hogy mögöttük Michelisz Norbert volt a harmadik a Zengő Motorsport Hondájával – igaz, a különbségek ekkor még óriásiak voltak a pilóták között.
Még akkor is ez volt a sorrend, amikor 13 perc elteltével előkerült a piros zászló: a sikánnál adódott probléma a pályával, emiatt kellett megszakítani a gyakorlást. Bő húszperces szünet következett emiatt, amelyet követően azonban Michelisz Norbi azonnal gyorsulni tudott: előbb csak néhány tizedre megközelítette az élen álló társait, majd második nekifutásra már a vezetést is átvette Lópeztől!
Az utolsó perceknek is úgy vágott neki a mezőny, hogy a magyar pilóta állt az első helyen, de aztán Mehdi Bennani beférkőzött elé. Norbinak azonban erre még volt válasza: a zengős versenyző három lila szektorral visszavette a marokkóitól a pozíciót! Sajnos azonban az edzéselsőség így sem lett az övé, López ugyanis az utolsó utáni pillanatban nála is gyorsabbnak bizonyult, s az ő 2:01.455-ös köre már elég volt a győzelemhez.
Michelisz azonban a második helyét már megtartotta, s bár a köridők közötti jelentős differenciák arra utalnak, hogy még mindenki ismerkedik a pályával, és még rengeteg javulás várható a következő edzéseken, ez mindenképp biztató kezdésnek számít. Norbi egyébként egyedüliként tudott beférni a Citroënek közé: őt a Muller, Loeb, Bennani trió követte a leintéskor. Gabriele Tarquini lett a hatodik, Hugo Valente legjobb chevy-sként a hetedik, a top10-et pedig Tiago Monteiro, Néstor Girolami és Ma Qing Hua tette teljessé. A Ladák egyelőre nem villogtak: ők Jaap van Lagen vezetésével a 12-14. helyeket foglalták el.
A WTCC portugáliai programja holnap délelőtt folytatódik az első „igazi” szabadedzéssel.
A teszt végeredménye:
1. |
José María López |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:01.455 |
2. |
Norbert Michelisz |
Honda Civic WTCC |
2:02.269 |
3. |
Yvan Muller |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:02.819 |
4. |
Sébastien Loeb |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:02.920 |
5. |
Mehdi Bennani |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:03.371 |
6. |
Gabriele Tarquini |
Honda Civic WTCC |
2:03.639 |
7. |
Hugo Valente |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:03.899 |
8. |
Tiago Monteiro |
Honda Civic WTCC |
2:04.205 |
9. |
Nestor Girolami |
Honda Civic WTCC |
2:04.851 |
10. |
Ma Qing Hua |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:04.892 |
11. |
Tom Coronel |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:05.375 |
12. |
Jaap Van Lagen |
LADA Vesta |
2:05.931 |
13. |
Rob Huff |
LADA Vesta |
2:06.202 |
14. |
Nicky Catsburg |
LADA Vesta |
2:06.423 |
15. |
Stefano D'Aste |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:06.538 |
16. |
Tom Chilton |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:06.945 |
17. |
John Filippi |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:08.620 |
18. |
Grégoire Demoustier |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:10.498 |