Péntek délután 13 óra 10 perckor, meglehetősen borús időben vette kezdetét a túraautó-világbajnokság pénteki, „nulladik” szabadedzése a Slovakiaringen. A mezőnyben volt két újonc, ám közülük csak Néstor Girolami tudott azonnal kigurulni a pályára, az ETCC első gyakorlását nem sokkal korábban megnyerő Mat’o Homola autójának ugyanis műszaki gondjai támadtak. A címvédő José María López azonban a pályán ütközött nem várt problémákba: bár az argentin az első körök után vezette az eredménylistát, lecsúszott az ívről a 6-os kanyarban, és ott ragadt a kavicságyban. Csapattársának, Yvan Mullernek sem sikerült a legjobban a gyakorlás eleje: a francia pilóta defekttel volt kénytelen visszatérni a Citroën garázsába.
Ennek ellenére féltávnál két C-Elysée állt az élen, méghozzá épp Muller vette át az első helyet Lópeztől. Mögöttük a súlykompenzációk miatt jóval könnyebb Lada Vestával Rob Huff volt a harmadik, sőt a 2012-es világbajnok nem sokkal később a vezetést is magához ragadta, bő egy másodpercet kiosztva a négyszeres vb-elsőnek! A negyedik helyet Hugo Valente foglalta el a Chevy-vel, miközben a Hondák nem villogtak: a japánok autói Gabriele Tarquini a 9. és 12. helyek között sorakoztak, Michelisz Norbert pedig épp a 10. pozíciót foglalta el ekkor. Persze az edzésnek még korántsem volt vége, sokan tudtak gyorsulni, így például az olasz is előretört a harmadik helyre Huff és Ma Qing Hua mögé, míg a zengős pilóta neve a tabella hatodik helyén tűnt fel.
Huff végül még az utolsó percekben is gyorsulni tudott, s mivel egyedül ő ment be 2:05 alá, a Lada brit pilótája nyerte a péntek kora délutáni tesztet. Ma Qing Hua is megtartotta második helyét, ám Tarquini elé a leintés utáni pillanatokban be tudott férkőzni Valente, így a 2009-es vb-győztes „csak” negyedik lett – ezzel mind a négy márka képviseltette magát a legjobbak között! Muller lett az ötödik, Monteiro a hatodik, a top10-et pedig Bennani, Loeb, Van Lagen és López tette teljessé. Michelisz Norbinak ezúttal meg kellett elégednie a 11. pozícióval, ám Tarquini tempója alapján nincs ok az aggodalomra. Girolami 12. helyen debütált, míg Homola végül egyik csapattársát, Filippit felülmúlva 18.-ként zárta élete első WTCC-s edzését.
A teszt végeredménye:
1. |
Rob Huff |
Lada Vesta |
2:04.967 |
|
|
2. |
Ma Qing Hua |
Citroën C-Elysée |
2:05.351 |
0.433 |
0.433 |
3. |
Hugo Valente |
Chevrolet RML Cruze |
2:05.662 |
0.695 |
0.262 |
4. |
Gabriele Tarquini |
Honda Civic |
2:05.592 |
0.771 |
0.076 |
5. |
Yvan Muller |
Citroën C-Elysée |
2:06.068 |
1.205 |
0.434 |
6. |
Tiago Monteiro |
Honda Civic |
2:06.241 |
1.280 |
0.075 |
7. |
Mehdi Bennani |
Citroën C-Elysée |
2:06.291 |
1.333 |
0.053 |
8. |
Sébastien Loeb |
Citroën C-Elysée |
2:06.325 |
1.358 |
0.025 |
9. |
Jaap Van Lagen |
Lada Vesta |
2:05.830 |
1.455 |
0.097 |
10. |
José María López |
Citroën C-Elysée |
2:05.979 |
1.455 |
|
11. |
Norbert Michelisz |
Honda Civic |
2:06.339 |
1.567 |
0.112 |
12. |
Nestor Girolami |
Honda Civic |
2:06.690 |
1.723 |
0.156 |
13. |
Tom Coronel |
Chevrolet RML Cruze |
2:06.838 |
1.871 |
0.148 |
14. |
Tom Chilton |
Chevrolet RML Cruze |
2:07.190 |
2.304 |
0.433 |
15. |
Grégoire Demoustier |
Chevrolet RML Cruze |
2:07.468 |
2.944 |
0.640 |
16. |
Nicky Catsburg |
Lada Vesta |
2:08.223 |
3.394 |
0.450 |
17. |
Stefano D'Aste |
Chevrolet RML Cruze |
2:08.439 |
3.598 |
0.204 |
18. |
Mato Homola** |
Chevrolet RML Cruze |
2:09.743 |
4.776 |
1.178 |
19. |
John Filippi |
Chevrolet RML Cruze |
2:10.616 |
5.706 |
0.930 |