A Honda gyári versenyzője, Gabriele Tarquini a pénteki Nagy Futamon még győzelemre fogadkozott, hétvégéje azonban nem úgy alakult, ahogy szerette volna: biztató második szabadedzése után az időmérő első körében összetörte autóját, a két futamot utolsó helyekről kezdhette csak meg, és egyszer sem sikerült pontot szereznie. Az első versenyt a 11. helyen zárta, de a touringcartimes.com beszámolója szerint ezt a pozíciót utólag elvették tőle, mivel a két futam között csapata megsértette a parc fermé-szabályt, a szervizidő megkezdése előtt ellenőrizték a Honda guminyomását. A pontverseny állásán ez a büntetés nem változtat.
Az első versenyen két rajtot is tartottak, mint kiderült, Yvan Muller hibája miatt, aki az eredeti próbálkozás alkalmával rossz rajthelyre állt be, egy sorral előrébb, mint amelyik felfestett rajtkockában a pole-pozíciót jelölték ki – egyes versenyzők, mint Lopez és Valente aztán hozzá igazodtak, mások viszont, például Sebastien Loeb, azt a pozíciót foglalták el, amelyiket valójában kellett, így több rajtkocka kimaradt, ezért ismételték meg a startot.
A négyszeres világbajnok emiatt megrovásban részesült, két héten belül másodszor, Marrakeshben ugyanis a kvalifikáción lassított veszélyes módon. Ha még egy figyelmeztetést kap, tíz rajthelyes büntetéssel fogják sújtani.
Nem kerülte el a bírák szigorát a Zengő Motorsport sem, akiket 500 euróra büntettek amiatt, mert a második futamon a biztonsági kerítésre mászva ünnepelték Michelisz Norbert győzelmét. Ugyanennyit kell kifizetnie a szintén magyar B3 Racingnek, akik hasonló módon tisztelegtek az ETCC második versenyét megnyerő Dusan Borkovic előtt.