A szakításról a jól értesült touringcartimes.com szakoldal számolt be. A döntéshez a marokkói hétvége eseményei vezettek, amelynek futamain Borkovic végül nem állt rajthoz. A Proteam és versenyzője között vita alakult ki az autó állapotát illetően, amelyet a szerb pilóta nem érzett elég biztonságosnak, se azonos specifikációjúnak a Honda többi WTCC-gépével, ráadásul a 207 centiméteres magassága miatt szükséges változtatások sem bizonyultak elégségesnek. A Proteam csapatfőnöke nagyon csalódott volt amiatt, hogy nem sikerült versenyzésre bírnia pilótáját. Az előzményekről tegnapi cikkünkben olvashatnak részletesebben.
Menedzsere, Andrijana Borkovic ma megerősítette, hogy a versenyző szponzoraival együtt úgy döntöttek, Borkovic nem vesz részt a szezon további versenyein. A szakítás elsődleges oka a fizikai sérülések veszélye, amelyek a kényelmetlen vezetőpozícióból adódnak. A menedzser hozzátette: egy új programon kezdenek dolgozni Borkovic számára.
Az óriási termetével a WTCC színfoltjának számító Dusan Borkovic korábban hegyi versenyeken indult Európa-bajnoki szinten, 2013-ban túraautóra váltott az ETCC formájában, innen került fel a világbajnokságba. Első szezonjában több alkalommal pontszerző helyen ért célba, kiugró eredményét a japán második futam jelentette, ahol második helyen futott be. Egy sérülés miatt ez a szezonja is időt előtt véget ért, az újat pedig a Campos Chevrolet-ja helyett már az előző idényben versenyt nyerő Proteam Racing Hondájával kezdte meg. Futamokat csak Argentínában tudott teljesíteni, ahol a fizikai kényelmetlenséggel küzdve az egyiket 11. helyen fejezte be, a másikon kiesett.