Már az időmérő előtt is nagyban folyhatott a számolgatás, hiszen nem kevesebb, mint hét versenyzőre várt rajtbüntetés. Yvan Mullert és John Filippit még az Argentínában történt incidenseik miatt sújtották öthelyes hátrasorolással, míg Hugo Valente, Tom Chilton, Gregoire Demoustier, valamint a ladás Rob Huff és James Thompson motorcsere miatt egyaránt a mezőny végére lettek száműzve. Ezek a büntetések azonban csak a hétvégi első futamra vonatkoznak, így mindenkinek érdemes volt pályára lépni és harcolni a helyezésekért a második versenyre.
A félórás Q1-ben nem történt különösebb meglepetés, hiszen a három Lada mellett John Filippi, Gregoire Demoustier és Dusan Borkovic esett ki - a szerb versenyző elmondta, rendkívül összeszedetlennek érzi magát a hétvégén, amit ezúttal kevésbé a rossz üléspozíciója okozott, sokkal inkább az, hogy az elmúlt hetekben veszítette el váratlan hirtelenséggel elhunyt édesapját, aki azóta is kitölti gondolatait. A Q1 után nyilatkozva Borkovic elmondta, jelenleg még abban sem biztos, hogy rajthoz áll a vasárnapi futamokon.
Az első szakaszt Michelisz Norbert a 8. helyen zárta, a Q2-ben pedig nagyon közel került ahhoz, hogy a legjobb öt közé is bekerüljön. Hiába ugyanis a motorerőt kihangsúlyozó pálya, sem Sebastien Loeb, sem Yvan Muller nem jutott be az időmérő utolsó szakaszába - Loeb a 7. lett, míg a négyszeres bajnok csak a 10. helyen végzett, noha ez pole-t eredményez számára a második versenyre. Tom Coronel autója váltógondok miatt lassult le a szakasz utolsó perceiben, de a holland ezzel együtt is a 9. lett.
A továbbjutók között ott volt Jose Maria Lopez, Hugo Valente, Ma Qing Hua, Mehdi Bennani és Tom Chilton, azaz három Citroen és két Chevrolet, utóbbi kettőnek azonban büntetéssel kellett számolnia. Chilton ennek tudatában - és váltóhibára panaszkodva - már pályára sem lépett a Q3-ban, hiszen az előrelépéssel csak rosszabb helyzetbe hozhatta volna magát a második futamra, miután az elsőt mindenképpen a mezőny végéről kezdi. Valente ugyan kihajtott, ám nem tudta befejezni gyorskörét - az egyik kanyarban látszólag műszaki hiba miatt autója nem fordult be kellően, így a francia a gumifalban landolt.
Bennani és Ma nem futottak tökéletes kört, így az utolsóként kihajtó Lopeznek nem volt különösebben nehéz dolga, egy biztonsági körrel is könnyedén szerezhette meg a pole-t, ráadásul abban a tudatban, hogy fő riválisai a rajtrácson a megszokottnál is hátrébb helyezkednek el.
Hazai közönsége előtt Bennani egy második helyet szerzett a privát Citroennel, míg a büntetések miatt az első futam rajtrácsán Michelisz is előrekerült a 4. pozícióba, majd utána a másodikat a 6.-ról kezdi majd meg.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | José María LÓPEZ | Citroën Total WTCC | 1:43.854 | |
2 | Mehdi BENNANI | Sébastien Loeb Racing | 1:44.109 | 0.255 |
3 | MA Qing Hua | Citroën Total WTCC | 1:44.582 | 0.728 |
4 | Hugo VALENTE | Campos Racing | - | |
5 | Tom CHILTON | ROAL Motorsport | - | |
Q2 | ||||
6 | Norbert MICHELISZ | Zengő Motorsport | 1:44.102 | 0.709 |
7 | Tiago MONTEIRO | Castrol Honda WTC Team | 1:44.118 | 0.725 |
8 | Sébastien LOEB | Citroën Total WTCC | 1:44.150 | 0.757 |
9 | Tom CORONEL | ROAL Motorsport | 1:44.177 | 0.784 |
10 | Yvan MULLER | Citroën Total WTCC | 1:44.185 | 0.792 |
11 | Gabriele TARQUINI | Castrol Honda WTC Team | 1:44.313 | 0.920 |
12 | Stefano D'ASTE | Münnich Motorsport | 1:44.573 | 1.180 |
Q1 | ||||
13 | Rob HUFF | LADA Sport Rosneft | 1:44.834 | 1.182 |
14 | Dušan BORKOVIĆ | Proteam Racing | 1:45.087 | 1.435 |
15 | John FILIPPI | Campos Racing | 1:45.773 | 2.121 |
16 | James THOMPSON | LADA Sport Rosneft | 1:46.113 | 2.461 |
17 | Grégoire DEMOUSTIER | Craft-Bamboo Racing | 1:46.261 | 2.609 |
18 | Mikhail KOZLOVSKIY | LADA Sport Rosneft | 1:46.407 | 2.755 |