Ami pedig a mezőny többi részét illeti: a Citroën hengerelt, ám közülük is José María López teljesítményét érdemes kiemelni, hiszen az argentin címvédő saját márkatársait is tulajdonképpen a földbe döngölte a gyorskörével. A legjobb hondás Tiago Monteiro lett a maga ötödik helyével, a Yokohama Trophy-ban értékelt versenyzők közül Tom Chilton végzett legelőrébb, a ladások pedig annak örülhetnek, hogy James Thompson 10. helyének köszönhetően övék a második verseny rajtelsősége. Íme, a főszereplők kvalifikáció utáni nyilatkozatai:
José María López, Citroen, 1. és 10. rajthely
„Ki ne lenne boldog ilyen szezonkezdet után? Nem volt egyszerű a helyzet, és péntek reggel óta keményen dolgoztunk az autók beállításain. Külön köszönettel tartozom a mérnökömnek, aki nagyon gyorsan tudott reagálni a pálya változásaira. Vasárnap minden téren a lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni. Természetesen speciális érzés lenne nyerni: semmi sem hasonlítható ahhoz, ha hazai pályán győzöl… Mindenesetre jóval kisebb a nyomás rajtam, mint tavaly.”
Yvan Muller, Citroen, 2. és 9. rajthely
„Vegyesek az érzéseim a második helyemmel kapcsolatban. Elégedett vagyok olyan szempontból, hogy a Q1-ben még csak kilencedik voltam. Nem voltam elégedett ugyanakkor az autó kezelhetőségével, és kissé problémát okozott, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt. A második hely jó, de az első még jobb lenne! Ahhoz, hogy vasárnap én jöjjek ki győztesen a harcból, jobban kell rajtolnom, mint Pechito, aztán pedig magam mögött kell tartanom őt. Higgyék el: ez nem egyszerű feladat.”
Sebastien Loeb, Citroen, 3. és 8. rajthely
„Ez egy rendkívül pozitív eredmény a Citroën számára, különösen annak tekintetében, hogy minden gyártó azonos súllyal kezdi a szezont. Szerettem volna harcban lenni a pole pozícióért, ezért keményen támadtam a Q3-ben. Sajnos elvesztettem az irányítást a hátsó kerekeim fölött a pálya leggyorsabb kanyarjában, így kisodródtam a fűre. De meg kellett próbálnom!”
Ma Csing Hua, Citroen, 4. és 7. rajthely
„A Q1 és Q2 a tervek szerint haladt, folyamatosan fejlődtünk. Reméltem, hogy a Q3-ban is jobb lehetek, de elkövettem egy hibát az 5-ös kanyarban. Ugyanakkor ez nem rossz eredmény szezonkezdetnek. Ráéreztem a tempóra, és nagyon magabiztos vagyok a kocsit illetően. A versenyek eseménydúsnak ígérkeznek: rengeteg az előzési lehetőség itt!”
Tiago Monteiro, Honda, 5. és 6. rajthely
„Láthatók a kemény munka eredményei, de még többet kell dolgoznunk. Jobb eredményt is elérhettem volna a Q3-ban, de ez most egész egyszerűen nem állt össze nekem. Keményen próbálkoztam megtalálni a megfelelő guminyomást, amivel a Civic tökéletesen kezelhető lenne, de ez végül nem sikerült. De örülök, hogy egy Q3-as szerepléssel kezdhetem az idényt, és erős versenyekre számítunk vasárnap.”
Tom Chilton, Chevrolet, 6. és 5. rajthely (1. hely a Yokohama Trophy-ban)
„A hatodik hely a legrosszabb, ahol lehetek. Nem jár érte pont, és még a fordított rajtrácsból sem kovácsolhatsz előnyt, szóval nagyon bosszús vagyok a helyezésem miatt! Ugyanakkor számos ponton változtattunk tegnap a beállításokon, amelyeknek köszönhetően 1,6 másodperccel voltam gyorsabb az összes többi Chevrolet-nél, ami elég nagy különbség. Ráadásul a leggyorsabb körömet használt gumikon értem el, ezért elégedett vagyok az 1:46.7-es időmmel, de sajnos ez a hatodik pozíciót jelenti, amelyet viszont utálok.”
Gabriele Tarquini, Honda, 7. és 4. rajthely
„Akárcsak tavaly, most sem sikerült jó tempót találnom. A Q1-ben elkövettem egy hibát, aztán a piros zászló miatt a Q2-ben stratégiát kellett váltanunk. De tudom, hogy Tiago előrébb van, ezért keményen fogom őt nyomni, hogy közösen egy dobogós helyezésért csatázhassunk az első futamon. A második versenyen aztán a második sorból fogok rajtolni, szóval akkor is meglesz az esélyem, ha minden összeáll számomra.”
James Thompson, Lada, 10. és 1. rajthely
„Örülök, hogy pole pozíciót szerezhettem a Lada Vestával rögtön a bemutatkozásakor, büszke pillanat lesz, amikor felsorakozunk a második verseny rajtrácsára a világ szeme láttára. Ugyanakkor hiányzott az a nyers tempó az autómból, ami Huffy-éban megvolt, mivel továbbra is néhány kezdeti problémán dolgozunk, amelyekre számítani is lehet egy vadonatúj versenyautó esetén. Ennek ellenére abszolút optimista vagyok a versenyekre és az egész szezonra nézve."
Rob Huff, Lada, 11. rajthely mindkét futamon
„Azóta nem éreztem ilyen jól magam versenyautóban, hogy 2012-ben megnyertem a túraautó-világbajnokságot. Egyértelműen megvan a tempónk, és a Lada Sport Roseneft alakulata igazán kiváló munkát végzett azzal, hogy ilyen autót terveztek és építettek számomra. A legelejében lehettünk volna az első versenyre, ha a szerencse kitart mellettünk, de tudom, hogy a jövőt illetően biztatóak a kilátásaink, és már vasárnap szeretném elkezdeni valósággá váltani ezt!”