A tavalyi világbajnok José María López így hazai közönség előtt kezdheti meg címvédő hadjáratát a Citroënnel, ám mi természetesen Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport szereplésére még kíváncsibbak vagyunk.
Bő három és fél hónap várakozás után (ennyi idő telt el a 2014-es makaói finálé óta) az előttünk álló hétvégén végre megkezdődik a túraautó-világbajnokság 2015-ös szezonja. 2011 óta először fordul elő, hogy Dél-Amerikában rajtol el a WTCC aktuális idénye: akkor a brazíliai Curitiba volt az első állomás, most az argentínai Termas de Río Hondóba látogat először a mezőny (tavaly Marrakech, az azt megelőző két évad során pedig Monza adott otthont a nyitánynak).
A 4805 méter hosszúságú, 14 kanyart tartalmazó aszfaltcsíkon 2013-ban rendeztek először túraautó-világbajnoki fordulót, s a pilóták körében is népszerűnek mondható pályán megtartott versenyek eddig tulajdonképpen egyetlen emberről szóltak: a helyiek kedvencéről, José María Lópezről. Két éve beugróként, a Wiechers-Sport öregecske BMW-jével művelt csodát már az edzéseken is, majd nem kis meglepetésre megnyerte a fordított rajtrácsos második viadalt, tavaly pedig a domináns Citroënnel mindenkit a földbe döngölt azzal, hogy mindkét versenyen elsőként intették le.
López most is favoritként utazhat Termasba, s ha csak hasonló hétvégét produkál, mint 2014-ben, az jó alapot adhat címvédő hadjáratához. Persze a csapattársai, elsősorban Yvan Muller és Sebastien Loeb igyekeznek idén komolyabb kihívás elé állítani az argentint, s ha esetleg Pechito hazai versenyén sikerülne legyőzniük a regnáló világbajnokot, az a szezon későbbi részére is komoly önbizalmat adhatna nekik.
Természetesen a másik három márka képviselői abban reménykednek, hogy a 2015-ös év nem csak a Citroënekről fog szólni. A Honda immár öt autót állít csatasorba: a gyáriakban továbbra is az 53. életévét tegnap betöltő Gabriele Tarquini (Isten éltesse sokáig a 2009-es világbajnokot!) és Tiago Monteiro ülhetnek, míg Michelisz Norbert, Rickard Rydell és Dusan Borkovic egy-egy privát Civicet terelgetnek majd. Ami a Zengő Motorsportot és magyar versenyzőjét illeti: minden eddiginél kedvezőbb feltételekkel és előszezon után vághatnak neki az új évadnak, s remélhetőleg tavallyal ellentétben ezúttal a kiutazásuk is zökkenőmentes lesz (2014-ben egy repülőtársaság sztrájkja miatt Norbiék lemaradtak a pénteki tesztről).
Az RML szintén nem ült a babérjain a tél során, és több fejlesztést eszközöltek a TC1-es Chevy-ken, amelyekben ülve például a két Tom, Coronel és Chilton ismét beleköphetnek a többiek levesébe, de örömteli tény, hogy egy Cruze volánjánál láthatjuk a sorozatba visszatérő Stefano D’Astét is. Ladából ugyanakkor csak kettő lesz az argentínai rajtrácson: mivel az új Vestából még nem készült el a harmadik, Kozlovszkij csak Marokkóban csatlakozhat brit kollégáihoz.
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét! A négyórás időeltolódás miatt magyar idő szerint kellemes délutáni időtöltés lehet a szabadedzések megtekintése, míg a legfontosabb eseményekre – a szombati időmérőre és a vasárnapi futamokra – tulajdonképpen főműsoridőben kerül sor. A program pénteken egy félórás teszttel kezdődik, amelyet két tréning és a háromrészes kvalifikáció követ szombaton, míg vasárnap idén is csak a két verseny kerül megrendezésre. Ami pedig a televíziós közvetítést illeti: a jogok természetesen a WTCC promóteri feladatait is ellátó Eurosportnál maradtak, amely a futamokat ezúttal is élőben közvetíti, az időmérőt azonban egyéb kötelezettségeik miatt most csak felvételről tudják megmutatni.
WTCC, Termas de Río Hondo, 2015 – a hétvége programja:
Péntek (március 6.) |
|
|
14:00 – 14:30 |
Teszt |
|
|
|
|
Szombat (március 7.) |
|
|
12:45 – 13:15 |
1. szabadedzés |
|
15:00 – 15:30 |
2. szabadedzés |
|
19:00 – 20:00 |
Időmérő edzés (Q1 + Q2 + Q3) |
(tv: Eurosport 2, 20:30, felvételről) |
|
|
|
Vasárnap (március 8.) |
|
|
19:15 |
1. futam |
(tv: Eurosport, élő) |
20:30 |
2. futam |
(tv: Eurosport, élő) |